Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Limecurd och Guteblanding...

Av Helga - 27 februari 2009 08:19


Idag är det dags att ge sig iväg upp i luften igen... jag ska jobba ganska många dagar i rad och det blir en hel del övernattningar på hotell. Fakstiskt även några nätter i utlandet...


Igår ringde de från möbelaffären där vi beställt matbordet och stolarna. De berättade att nu har allt som vi ska köpa kommit. De tillhandahåller en släpkärra och packar den åt oss och så är det bara att köra hem och packa ur alltihop. Jag ska ringa och meddela att vi ska hämta möblerna på tisdag... Jihaaa!!


Vi har ju funderat på vad vi ska göra med våra gamla möbler. Det gamla furubordet behåller vi tills någon av ungarna behöver det - det är ändå ett väldigt praktiskt bord med en utdragsskiva. Stolarna som vi tagit hand om efter farfar är från 1800-talet och jag var rädd att ingen i släkten skulle vilja ta hand om dem. Min systerson har nyss köpt en egen lägenhet och han bestämde sig för att ta stolarna. Bra!


I paketet på bilden från igår ligger det en burk limecurd och en påse guteblandning (té) som jag ska ta med mig när jag går på tjejmiddag på lördag. Kompisen som ordnar middagen har haft Gotlandsanknytning och jag också och då passar Guteblandningen perfekt :)


rösta gärna här


Nu gäller det att njuta av vintern - snart töar den bort...

 
 
Micke

Micke

27 februari 2009 09:01

Kände mig tvingad nästan ;)
Önskar dig en underbar fredag vännen :D Kram

http://tomten.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

27 februari 2009 09:02

Ja jag ska försöka få en sådan på baksidan när jag ska plantera vindruveranka som ska växa skyddat under altantaket :D

http://tomten.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

27 februari 2009 09:16

Limecurd blandade maken med yoghurt och stoppade i frysen, god sorbe á la Ernst. Allat har töat bort,men minus.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

27 februari 2009 09:24

Micke; Det var nog bäst... jag läste kommentarerna på den andra listan ;) En sådan veranda vore fint.

Hannele; Jag minns det Ernstprogrammet men har aldrig testat receptet...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

27 februari 2009 09:35

Så bra att möblerna ni inte ska ha kvar kommer till nytta ändå. Ha det bra när du är ute och reser.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

27 februari 2009 10:55

Vad kul att möblerna kommit! Och bra att de gamla möblerna kommer till nytta. Hoppas du får det bra nu när du skall upp i luften igen! Kram!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

27 februari 2009 11:35

Stackars Make ;)

http://tomten.bloggagratis.se

 
helga

helga

27 februari 2009 11:49

Kimmie; Ja, det känns ju bra! Tack, jag ska ha det bra!

Pisan; Javisst är det bra!! Jag ska ha det bra - tack!

Micke; Men nu är det inte synd om honom längre när han får en "lathund"... :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

27 februari 2009 11:53

Vad kul att möblerna är på G nu och vad bra att systersonen tar hand om stolarna.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

27 februari 2009 20:45

Nena; Ja, jag längtar nu...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards