Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Spänningen är oliiiidlig... tävling pågår...

Av Helga - 25 februari 2009 08:28


Nu är spänningen oliiidlig och du har fortfarande chansen att tävla hos mig... Det är snart dags att dra den lyckliga vinnaren och det börjar dra ihop sig, klockan är fem i tolv, det är snart sista chansen, du är i sista minuten - ja du fattar!!!


Här kan du tävla om fina handdukar från HIMLA.

http://helga1.bloggagratis.se/2009/02/13/1387560-tavla-hos-mig/



Dragningen blir imorgon vid 10-tiden på förmiddagen... så ta nu chansen och tävla!!!


Jag landade sent igår kväll igen och kröp ner bredvid min snusande make ännu en gång runt ettsnåret. Imorse var vi så igång ovanligt tidigt för att fira min gulliga gubbes födelsedag. Vi hade flera paket och ett tänt ljus på brickan. Ingen har heller förut hört en sådan skönsång ;) Nu kan jag avslöja att maken fick 1 pikétröja, 1 bok om skidlegenderna, 1 fisketidning, 2 chokladkakor och en DVD-box.


Till frukost hade vi varma ciabatta, bland annat. En riktigt mysig morgonstund blev det. Nu ska jag bara fundera ut något riktigt gott till middagen. Jag tror jag vet vad födelsedagsbarnet önskar sig för mat.


Jag måste ju titta på presskonferensen från igår på slottet också. När det var dags för samtalet i soffan var jag så klart ute och flög. Tur att man kolla via datorn...


Rösta gärna - klicka här

 
 
Kimmie

Kimmie

25 februari 2009 09:14

Låter som en mysig start på dagen! Hoppas maken blev nöjd.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

25 februari 2009 09:49

Hej!
Jag råkade snubbla in på din blogg då jag googlade på "flygvärdinna" Det är nämligen så att jag har funderat på att läsa till flygvärdinna nu i snart 1 år men är lite skeptiskt till branchen. Dels är jag totalt vilsen och vet verkligen inte vart man ska vända sig till för att få bra med information. Har varit inne på cabin crew och läst deras antagninskrav mm. Dock känns det så luddigt angående ingångslön, hur marknaden ser ser ut, etc etc. Har funderat på att ringa dem men känns osäkert med tanken på att dem vill ju ändå få så många elever som helst(mer pengar för dem) Jahh som du hör är jag väldigt kluven och har massor med frågor...
Min fråga är:

hur ser lönerna ut?
Hur ser marknaden ut?
är det svårt att få jobb?
fick du jobb direkt efter utbildningen?
måste man ha körkort?


vänigen Anna

 
helga

helga

25 februari 2009 10:01

Kimmie; Jag tror det :)

Anna; Det känns väldigt svårt att svara på dina frågor eftersom jag jobbat i flygbranschen i 25 år (mark och flyg)och att allt är annorlunda idag mot när jag anställdes. När jag gick kurs till flygvärdinna var jag redan anställd av företaget och kursen bekostades av flygbolaget. Man var garnaterad jobb efter kursen.

Idag anställs många av bemanningsföretag och jobbar per timme med ganska dåliga villkor tror jag.

Utbildningen (om man bekostar den själv) garanterar antagligen inte jobb.

Jag kan inte svara på om det är svårt att få jobb idag, men det är väldigt svårt på de större mer etablerade bolagen eftersom de skär ner nu i lågkonjunkturen.

Hoppas du kommer fram till hur du ska göra. Jag trivs iaf med mitt jobb, men nya EU-bestämmelser om fler arbetstimmar kan göra jobbet betydligt mer slitsamt i framtiden. Kanske detta yrke mer blir en rolig grej i framtiden - inte ett jobb för livet.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

25 februari 2009 11:59

Hej Helga Å så det blev glatt när paketen öppnades av födelsedagsbarnet kan jag tänka mig Ibland är ju vissa morgonstunder så där minnesrikt mysiga när man njuter.Sen att det annonserades ett prinsessbröllopp gjorde ju inte saken sämre med den dagen precis. Mycket spännande att se fram emot sen då.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
helga

helga

26 februari 2009 14:30

Filifjonkan; Det blev en festlig dag i flera bemärkelser...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards