Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Jag och kabinchefen blev knäsvaga...

Av Helga - 16 oktober 2008 12:15


Idag skulle det bli en lugn flight med rätt så lite passagerare, men pga dåligt väder på destinationen ställdes flygningen, som skulle gå lite senare, in. Vi fick en ny försenad starttid, fick byta till en betydligt större flygplanstyp och fick ombord ca 180 gäster istället för som vi trodde från början 70 stycken.


Vi hade ganska kort flygtid så jag kan lova att det var spikskorna på som gällde... Ibland är det faktiskt roligt när allt ställs på sin spets och vi alla skärper till oss ordentligt och allt bara flyter trots masssor av folk att servera på endast 40 minuter.


En del var sura för att de fått sina förbokade platser ändrade och jag säger som Singo ; Detta är ett I-landsproblem och vi i besättningen var glada att;


1. en ny maskin fixats fram så vi kunde flyga alla dit de skulle.

2. vädret förbättrades och dimman släppte så vi kunde landa trots allt.


Jag hade också en man ombord som inte stängde av sin elektroniska manick trots att jag sade till honom två gånger. Den tredje gången stod jag kvar och väntade tills han lydde mig. Tur att jag är förskollärare i botten när vissa män är som barn ;)


Hela dagen blev glittrande ljus och fantastisk när en megakänd (även känd i utlandet) svensk manlig skådespelare steg ombord. Både jag och kabinchefen blev lite smått svaga i knäna...


Psst. Jag kanske berättar vem den här megakändisen var en annan dag. Du kan väl gissa på vem du tror det var... Svaret publiceras imorgon bitti.


Rösta gärna


Vad fint va!? Synd bara att några måste klottra på den fina väggen...

 
 
UnderCover

UnderCover

16 oktober 2008 14:42

Den enda jag kommer på så här på krokig arm är Stellan Skarsgård så då måste det ju vara han då...juh :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

16 oktober 2008 16:06

Låter som en spännande dag. Ja, vem kan det vara kanske en Skarsgård? Eller Lasse Hallström och Lena Olin? Bränns det...

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele förvånad

Hannele förvånad

16 oktober 2008 16:44

Sura för att förbokade platser ändrade??? Suck, de fick ju sitta i alla fall... Sonen har åkt tåg från Stockholm några gånger och stått/suttit på golvet, det gjorde min gravida dotter också, nyligen.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

16 oktober 2008 17:33

UnderCover; Ditt svar publiceras imorgon.

Kimmie; Det är rätt så varmt...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
evans

evans

16 oktober 2008 20:04

Jag gissar på Stellan Skarsgård!

Men vilken karl som inte klarade av att stänga av mobilen! Irriterande typ...

http://evans.blogg.se

 
Singo

Singo

16 oktober 2008 22:37

Typ Skarsgård kanske!? (finns väl tre kända numera...)

Jag har flygplansläge på min mobil när jag flyger så jag kan lyssna på MUSIK!!!!!!! Älskar musik! Sist när vi flög till Turkiet var hela flyget fullt av skrikande bäbisar och ungar, då var det skönt med mina nästintill ljudisolerande lurar! ;-)

http://singo.bloggagratis.se

 
helga

helga

17 oktober 2008 18:39

UnderCover; Du vinner igen!! Grattis!!

Kimmie; Du var på rätt spår...

Hannele; Precis vad skulle ha svarat. Var glad att du inte får sitta i gången eller på toa ;)

Evans; Bra gissning, men någon annan hann före...

Singo; Bra - det var rätt!! UnderCover var först. Skönt med musik i stökig miljö...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards