Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Alla tror det...

Av Helga - 26 april 2009 22:50


Passagerare kan verkligen vara hur gulliga som helst...


Som ikväll innan landningen här på Arlanda. Jag tog upp lite tidningar som låg på golvet i mittgången - det är inte bra om det ligger allt möjligt löst på golvet när vi ska landa. När jag sedan går gången ned mot bakre delen av planet plockar alla upp sina tidningar ur stolsfickorna och räcker dem till mig. De tror jag samlar in alla tidningar...


Jag kommer slutligen ned till bakre galley med en tidningshög som sträcker sig över mitt huvud (jag överdriver bara lite).


Nej, nu är det hemåt som gäller och det ska bli skönt att få krypa ned i den gosiga sängen...


Rösta är du söt


 
 
Alexandra

Alexandra

27 april 2009 00:11

Kom just hem från Cypern. Jag förundras över hur vi fallen in i en gemensam följa strömmen lek så fort vi är på en flygplats eller på tex Liseberg, men beter oss precis tvärt om exempelvis på Ge-Kås i Ullared. Där roffar folk åt sig, trängs och är otrevliga.
Allt går att filosofiera om - så även detta.

http://www.alexandrasdesign.bloggagratis.se

 
britten

britten

27 april 2009 08:41

läst ikapp nu ..bloggat liiite ett tag....men du ! så snygg soffan är....

http://pyrobritt.blogg.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 april 2009 08:47

Fåniga passagerare, tror de att du är tidningsbud också? Jag startar härmed ett uppror; Låt flygvärdinnorna vara! De ska inte behöva plocka skräp efter folk, de ska trösta mig som är flygrädd;)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Hannele förvånad

Hannele förvånad

27 april 2009 09:37

Stolsfickor, vad är det, finns inga när jag flyger billigt :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 april 2009 10:07

Hej Helga Hahha ja du du skulle kunna skriva en hel bok om passagerares sätt på flyget . Skulle vara roligt att läsa .Ha det så bra

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
helga

helga

27 april 2009 12:03

Alexandra; Jag är precis likadan när jag reser på charter ;) Kul att du kommenterade hos mig - nu kikar jag in till dig!

Britten; Är du hemma igen?? Kul att du gillar soffan. Vi ska piffa upp med lite mer färg när vi får tid...

Ann-Louise; Vår viktigaste uppgift är ju säkerheten och efter det helt klart ta hand om oroliga passagerare :)

Hannele; Det är kanske praktiskt?? Vi måste ju checka alla stolsfickor innan varje start så det inte finns några misstänkta föremål där... tidskrävande.

Filifjonkan; Ja, det blir ju en del... på ett sätt blir ju detta som en liten bok.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards