Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Puts väck...

Av Helga - 16 oktober 2007 12:50

Si så där ja, den nya diskmaskinen är på plats och den gamla puts väck...


     YES !!!!


Jag hittade en jättegod kycklinggryta med pasta i frysen som jag inmundigat till lunch. Jag ska iväg på en kvällsflygning senare och då behöver man ladda upp ordentligt med mat, man vet aldrig när tillfälle till matintag ges nästa gång.


Nu ska jag ta mig en promenad och samtidigt passera affären för att köpa lite mer mjölk att fylla kylskåpet med. Med två tonåringar i huset går det åt en hel del mjölk.

 
 
Puman

Puman

16 oktober 2007 15:19

Man får gratulera ;)

http://puman-ragnarok.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

16 oktober 2007 15:30

Vi har bestämt att byta kök, och det skall vara klart innan jul, men efter min mans 50 års kalas...snickaren kommer ikväll och skall titta, jag har redan sett ut nytt kök, gjort ritningar och det blev super...sätter in en ugn i ett skåp...byter både kyl, frys och diskmaskin...allt nytt, gud va det skall bli fint, det gamla är faktiskt 25 år iår så det är på tiden, det enda som blir kvar är trätaket men det skall jag lasera vitt...
avundsjuk eller....kramen på dej, kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Åsa

Åsa

16 oktober 2007 16:14

Har varit sugen på kycklinggryta i flera dagar nu men blivit nerröstad varje gång. Men i morogn, då ska jag göra en kupp här. Då är jag hemma först. =)

http://wessand.blogg.se

 
gulligagumman

gulligagumman

16 oktober 2007 17:59

Vad kul med nya maskiner. Aldrig fel. Ha en trevlig kväll.

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Sofie

Sofie

16 oktober 2007 19:03

Grattis till den nya diskmaskinen! En kär och trogen vän helt enkelt;-)
Ha det bra på flygningen ikväll!

http://www.sofie1.bloggagratis.se

 
helga

helga

17 oktober 2007 09:09

Puman; Tackar ;)

Kicki; Vad spännande att ni ska byta kök - vi gjorde en stor renovering för ca 4-5 år sedan, men bytte ej diskmaskinen och spisen då. Det är underbart med ett fräscht kök...

Åsa; Kul att du gillar Lundell. Stå på dig om kycklinggrytan.

Gumman; Ha det så gott du också.

Sofie; Tack - den lär få jobba hårt ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards