Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 september 2007

En liten lista...

Av Helga - 25 september 2007 08:32

 Imorse när jag slog upp mina bruna hade jag ingen aning om att jag var hemma. Så förvirrad kan man bli när man vaknar än här, än där...


Idag tänker jag på mamma, pappa och min moster som ska åka på en två veckors charterresa. Mina föräldrars hus stamrenoveras, så det är ett lägligt tillfälle att åka bort till värmen.


Här kommer en liten lista - kanske vill du också göra en sådan lista...


1. Vad åt du till frukost? En kopp kaffe och två hårdmackor med ost.


2. Hur gammal är du? Jag avslöjar inte...


3. Hur bor du? I ett kedjehus.


4. Vem SMS:ade du till senast? Ett syskonbarn på andra sidan jordklotet som fyllde 9 år.


5. Vilken är din favoritmat? Grillat hemmavid och thaimat ute på restaurang.


6. Vilken årstid föredrar du? Senvåren - försommaren.


7. Vad köpte du senast till dig själv? En sjal.


8. Vart skulle du vilja resa? Till Australien.


9. Läser du böcker? Ja, i perioder läser jag, mest på sommaren.


10. Jobbar du? Ja, 100%.


11.Vad vill du lära dig? Fotografera med systemkamera (måste äga en först).


12. När vaknade du imorse? Klockan 07.00


13. Vad är det roligaste du gjort? Mina längre resor, den i USA och Västindien var nog allra roligast.


14. Hur skulle du tillbringa ett ledigt år? Kanske en resa till Thailand och bara softa tills jag fick dåligt samvete och jag skulle då försöka göra en hjälpinsats i något krigs- eller katastrofdrabbat land om jag kan vara till någon nytta.


15. Vad glömmer du aldrig att packa ner? Min doppvärmare.


16. Vilken artist skulle du vilja se uppträda? Stevie Wonder


17. Vad är det dyrbaraste du har? Familj, släkt och vänner så klart.


HÄPP!!







 
 
Ingen bild

Avataria

25 september 2007 08:50

Jaa, det vill jag!

 
Puman

Puman

25 september 2007 09:32

Godmorgon ;)
Hoppas du får skratta o fnissa lite mer nu ;)
Har inte hört punschvisan förr!

http://www.puman.ragnarok.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

25 september 2007 09:34

Självklart vill jag det!
Hoppas att du får en bra dag.
Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
helga

helga

25 september 2007 09:56

Jag har lagt till några nya frågor på slutet...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards