Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 april 2014

Kommunalt vatten - Norrtälje kommun...

Av Helga - 17 april 2014 18:00


Vi har myst klart vid stugan och ska nu ladda för påskfirande med släkten. På påskafton firar vi med min släkt hos min syster och på påskdagen firar vi med makens familj hos svärmor.

Den här bilden tog jag när vi promenerade längs havsviken ute vid sommarhuset igår...

Vi hade besök av ett grävarföretag igår också på landet. Vår tomtägarförening har fixat kommunalt vatten till tomtgränserna i fjol och nu är det snart dags att gräva ner rör mm på gården och få in vattnet i huset. Det ska grävas ner en stor tunna också så jag fick flytta rabarber och blommor ur en rabatt. De får stå i ett trädgårdsland tills jag vet hur slutresultatet blir på tomten.

Det blir nog rörigt värre ett tag...   


Nu önskar jag dig en GLAD PÅSK!!


 


#påsk #kommunaltvatten #trädgård #norrtälje #natur #sommarstuga

 
 
tant Hannele

tant Hannele

17 april 2014 22:39

vatten och annat är klart i vår "stuga", bara första månaden vi levde utan vatten....

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

Helga

19 april 2014 07:23

Vi har haft vatten länge men först nu blir det komnunalt vatten.

 
wiper

wiper

20 april 2014 10:32

Då förstår jag att ni haft fullt upp. Själv har vi sån liten släkt och inga småbarn nånstans så tillväxten är dålig. Vad härligt att ni får vatten indraget det blir ju lite bekvämare.

Ha en härlig Påskdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

20 april 2014 18:25

Så mycket enklare det kommer bli med vatten indraget i stugan :)
Förhoppningsvis blir det inte rörigt för länge. Så ni får njuta av lugn och ro igen..

Ha´t så bra

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

21 april 2014 00:35

Samma röra har vi ute hos oss i stugan....längtar efter att allt är klart! Vi har ju också haft vatten indraget, men nu blir det som sagt kommunalt vatten...
Har inte varit ute ännu vid stugan...men längtar till sommaren!!

http://susjos.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards