Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Öppet hus på Arlanda...

Av Helga - 10 september 2012 13:15


Idag började jag supertidigt men det som var bra med det var att jag även slutade tidigt. Jag åkte till flygbolagets uniformsförråd innan tåget tog mig hem till Uppsala igen. Jag har hämtat en kjol, en väst, en handväska och en bag. De grejer jag hade var väldigt slitna. Det är viktigt att se fräsch ut ombord. Vi har kostnadsfri uniform men betalar våra skor och stövlar själva. Vi får inte ha vilka skodon som helst utan det ska vara släta blå eller svarta skor/ stövlar. Inga spännen, rosetter eller nitar får förekomma.


Nu har jag haft en mysstund här vid köksbordet med kaffe och morgontidning och nu är det dags att börja fundera över vad vi ska ha till middag. Jag gillar ICA´s receptbroschyr "billiga veckan". I den hittar jag ett recept på fläskkotletter med BBQ-sås och  det ska jag göra ikväll.


Här ska du få ett helgtips!

 

På lördag den 15 september är det öppet hus på Arlanda flygplats.


Du kan bl a komma till bana 3 och titta närmare på SAS-flygplan. Se några av de specialfordon som finns på flygplatsen, exempelvis stora snöplogar, eller köp en flygtur med Arlanda helicopter.


I Sky City blir det ansiktsmålning för de minsta. Det delas ut ballonger och det kommer att finnas en teckningshörna.


Du kan även vara med och tävla om fina priser från Apollo. Kika in på www.arlandaairport.se. Där hittar du dagsprogrammet och praktiska detaljer.


 

Flyg · Tips
 
 
Åsa

Åsa

10 september 2012 15:26

Kan tänka mig att bekväma skor är ett måste så mycket som ni går!

Kul med Arlandaeventet. =)

http://wessand.blogg.se

 
Ingen bild

Anneli

10 september 2012 18:56

Jag förstår mycket väl att ni måste ha skor som är sköna eftersom ni går & står mycket. Men visst är det väl snyggt också att se proper ut och ha stil. Vet inte om jag är gammaldags men jag gillar t.ex inte servitriser i jeans och T-shirt. Vad tycker du Helga och ni andra som läser här inne?
Arlandaeventet var ju en kul grej, måste testa att flyga helikopter!
Önskar alla en fortsatt fin måndag!

 
Helga

Helga

10 september 2012 19:20

Hej Annelie! Tack för din kommentar...
Jo, som flygvärd/värdinna och på finresturnger tycker jag iaf att man ska vara proper. På vissa restauranger kan jeans o t-shirt funka t ex på sportsbarer...

Hoppas de kommer många till Arlanda på lördag. jag jobbar så jag kanske hinner se lite evenemang...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
trollmor

trollmor

11 september 2012 08:16

Låter kul med ett "öppet hus " dag på lördag . Synd jag har lite långt bara. Måste vara svårt med skor kan jag tänka mig. Mina fötter svullnar alltid när jag flyger ,nästan oavsett hur lång el kort flygturen är. Har numera stödstrumpor annars förblir mina fötter svullna i minst en vecka.Kram på dig

http://trollmor.webblogg.se

 
Sofia

Sofia

11 september 2012 14:07

Oj hade ingen aning om att det fanns såna dagar på flygplatser :) Blir receptet gott så får du allt länka :) Känns som man äter samma samma hela tiden å aldrig byter :(

http://bian.bloggplatsen.se

 
britten

britten

11 september 2012 19:34

Va spännande ..om jag varit hemma skulle jag defenitivt åkt dit...

http://glitteroga.blogg.se

 
wiper

wiper

11 september 2012 20:34

Vad tråkigt att man inte bor i närheten för det skulle jag verkligen vilja uppleva. Visste inte heller att det fanns såna dagar. Att åka helikopter är min stora dröm. Skulle ha gjort det för några år sedan men det blev inte av. Förr var alla arbetskläder fria även skor men mina sista arbetsår så fick man köpa en del själv. Då skall jag kolla om dom har nåt sånt på vårt ICA också

Ha en skön kväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

11 september 2012 22:09

Vi har flygplats på cykelavstånd, dom har visning ibland och show, vi kan se gratis från balkongen :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards