Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Rea-shopping och studier...

Av Helga - 9 januari 2012 09:15


Nu börjar snart vardagen i vårt hus och maken åkte till jobbet imorse. Däremot har dottern och jag ledigt några dagar till.


Det har varit och är REA överallt och jag har haft sug på två hushållsgrejer ett tag. Nu har jag gjort slag i saken och köpt...


...en kaffekvarn - för att få färskmalet kaffe hemma...


... och en "Ergorapido" minidammsugare som både kan användas med långt skaft och som handdammsugare. Bra att ha i köket för att småstäda varje dag.


Jag har faktiskt unnat mig en fin tröja från Rabalder också... Här kan du se tröjan men den jag köpte är svart... Så, nu är julklappspengarna från mamma och pappa snart slut.


Idag ska jag vara en duktig flicka och sätta igång med att plugga inför den årliga nödträningdagen på skolan Oxford aviation. Det är där all utbildning av flygbolagets piloter och kabinpersonal pågår. En långpromenad kommer det också att bli...

 
 
Sussi

Sussi

9 januari 2012 16:01

Nu dricker inte jag kaffe men jag kan tänka mig att kaffet smakar godast nymalet. Man ska passa på när det är billigt :)
Skönt att ni har några dagar till du och dottern. Jag har ledigt till på torsdag men jag har fått jobba ända fram till nu. Det här är min julledighet. Bättre sent än aldrig ;)

trevlig måndag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

10 januari 2012 18:06

Vad skönt att du också får lite ledigt nu! Njut!!

 
strömma

strömma

9 januari 2012 17:15

Nu var det ett tag sen jag hälsade på dig här :-).
Vilka bra reafynd du gjort. Kaffekvarnen låter galant för gott
nymalt kaffe.
Dina kanelbullar ser jättegoda ut :-).

strömma

http://lojrom-vittvin.blogspot.com

Helga

10 januari 2012 18:05

Jag har inte heller bloggat så mkt under helgerna.Tack för din kommentar!

 
wiper

wiper

9 januari 2012 17:39

Härligt att få vara ledig lite och vad bra grejer du köpt. En kaffekvarn skulle jag vilja ha också för kaffet blir ju så mycket godare. Vi hade en swirwel sveeper från Tv-shop som vi brukar gå runt med men ibland glömmer man ladda den ;) Det var en tröja i min smak och den ser ut som en riktig finjumper. Härlig färg också. Skall spara ner sidan.

Förstår att det ofta är vidareutbildningar och att ni får träna på olika saker.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

10 januari 2012 18:04

Tack för din kommentar!

 
Eva

Eva

9 januari 2012 21:54

Har också fyndat - fast det blev bara trosor... :)

Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

10 januari 2012 18:02

Haha... ja, men det behöver man ju också... :)

 
trollmor

trollmor

10 januari 2012 09:38

Kaffet måste bara bli hur gott som helst. Jag är en riktig kaffemoster. Vi kokar kaffet (stenåldern direkt),vi har prövat andra tillredningsätt men tycker att kokt är godast.
Alltid kul att handla speciellt när det är rea.

http://trollmor.webblogg.se

Helga

10 januari 2012 18:01

Jag gillar nog också kokkaffe bäst... men är dålig på den konsten. En väninna till mig bjuder på kok-kaffe!

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 januari 2012 11:08

Hej Helga.
God fortsättning på nya året. Åh har du köpt dig en kvarn det doftar så härligt av nymalet kaffe så man blir salig nästan. Dammsugaren ser ju med rätt okey ut säkert bra i köket.Där tappar man ju ner mycket smulor tx. Så det blir utbildning med bra det för oss alla som flyger ifall ifall...Ser du har lite ledighet kvar du får njuta då så gott av den.

Helga

10 januari 2012 18:00

Tack för din kommentar och god fortsättning till dig också!

 
Åsa

Åsa

10 januari 2012 14:01

En sån dammsugare har vi i husbilen. Den tar ju inte så stor plats.

Kaffekvarn har jag dock aldrig tänkt på. Är det stor skillnad på nymalet kaffe?

http://wessand.blogg.se

Helga

10 januari 2012 17:59

Det smakar som när du just har öppnat en förpackning bryggkaffe. Smart med en sån dammsugare i husbilen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards