Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Blev det Tjottahejti?...

Av Helga - 7 december 2011 06:30


Hur blev det nu då på flygplatsjouren igår? Blev det Tjottahejti eller vad blev det??


Bra cliffhanger från igår va!!??


*

*

*

*

*

*

*

*

*



Jo men det blev så här;


Fika


Mer fika


Läsa och fika


Massage i massagestolen


Fika och macka


Läsa lite


Läsa mer


Surfa lite


Plugga till nödträningen i januari


OBS! Jag fikade inte så mycket egentligen men det kändes nästan så. Som tur var hade jag sällskap av mina kollegor som också skulle ha varit med på den inställda flygningen. Så jag hade några att snacka med under de fem timmarna som vi fick vänta. Det var inte särskilt synd om oss. Värre var det ju för passagerarna som antagligen fick bokas om för att komma till sin destination...


Nu sticker jag iväg igen idag och hoppas få följa ursprungsschemat. I så fall hamnar jag på ett hotellrum igen till eftermiddagen.

 
 
trollmor

trollmor

7 december 2011 09:13

Såg ut att vara en helt ok jobbardag !

http://trollmor.webblogg.se

Helga

7 december 2011 18:01

Inte anstränande alls, men rätt vad det är kan man bli uppropad och få dra iväg på en flygning...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

7 december 2011 11:06

Hej Helga, Åh så kul det blev som jag tyckte ser jag Fika är en välsignelse likaså bullar hm,,,massagen verkar ju inte så dum heller man skulle nog investera i en sådan stol och ha hemma,,,men de är väl så dyra så det inte är att tänka på. Ha en bra dag nu då och så tror vi att ditt schema håller som det är sagt.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

7 december 2011 18:00

Jag skulle också vilja ha en sån massagestol på jobbet!

 
Åsa

Åsa

7 december 2011 11:18

Det låter ju bra att få lite ledig tid på jobbet så men kan bli väldigt segt. Tur du hade kollegor där som gjorde det lite roligare.
Och lycka till idag istället. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

7 december 2011 17:59

Det var inget synd om oss...

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

7 december 2011 17:00

du får stoppa en liten bok i väskan

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

Helga

7 december 2011 17:58

Ja, men det finns bokhylla full av böcker på jobbet. Småläste hellre just då...

 
wiper

wiper

7 december 2011 18:58

Vilken härlig jour du haft ;)) Skönt att du hade dina kollegor med dig också. Ni verkar vara ett härligt sammansvetsat gäng. Du får verkligen pröva en massa hotellrum ;)

Ha en härlig kväll
Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

7 december 2011 19:15

Ja, jag har härliga kollegor helt klart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards