Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Ändring i schemat...

Av Helga - 6 december 2011 06:45

Går upp i ottan, åker buss, väntar, åker tåg. Jag är framme på Arlanda och så är min flygning inställd... Typiskt!


Jag fick jour istället härute på flygplatsen.



Det är ju ändå lite spännande. Antingen blir det en enda lång fikastund eller så får jag en annan flygning - kanske till Tjottahejti

 
 
skrivmoster

skrivmoster

6 december 2011 08:43

Det verkar som om man mår bäst en sån gång om man är flexibel! Troligen har du provat på det en och annan gång. :)

Hoppas du slapp flyga till Tjottahejti!! :))

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

6 december 2011 14:22

Man måste vara flexibel här - JA!

 
wiper

wiper

6 december 2011 08:49

Ja du då fick du lite omväxling. Vilket spännande yrke där man inte vet vad som skall hända. Detta är ett yrke som skulle ha passat mig för jag blir uttråkad av ett yrke där man står inne hela dagarna och det inte händer så mycket och man gör samma saker. Synd att man inte kan få två liv i livet ;)

Hoppas du fick en spännande dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

6 december 2011 14:21

Ja, i det här jobbet kan man inte planera så mycket. Allt kan bli ändrat av olika skäl...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 december 2011 11:37

Men ajaj då bomflygning kan man säga då kanske.Hoppas du får dig en bra lång fikastund nåt Tjottahejti(läs Kuala Lumpur) vill jag inte ha Bloggplatsens Helga i idag tack! fniss,,

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

6 december 2011 14:21

Haha... läs imorgon igen ;)

 
Åsa

Åsa

6 december 2011 12:04

Kul ju! Det kan ju vad som helst. Hoppas det blir nåt riktigt kul!

http://wessand.blogg.se

Helga

6 december 2011 14:20

Besked om hur det blev kommer imorgon ;)

 
Eva

Eva

6 december 2011 15:16

Så snopet!
Hoppas det blev en bra dag med mycket god fika!

kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

7 december 2011 18:03

Det blev en del väntan...

 
zoega59

zoega59

6 december 2011 21:40

omväxling förnöjer
ibland är det qul men inte alltid

http://zoega59.blogspot.com

Helga

7 december 2011 18:07

Som tur är händer det väldigt sällan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards