Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Kan man hyra ett flygplan?...

Av Helga - 24 augusti 2011 12:00


Ibland chartrar företag eller organisationer ett helt flygplan av flygbolaget. Nyligen fick jag en sån flygning på mitt schema...


Drygt 100 passagerare hade vi med oss. De var på väg till ett slott där det skulle hållas konferens. Vi hade specialcatering ombord, deras bagage skulle levereras direkt till deras hotellrum etc. Kul att ha fått vara med och bidra till att deras resa blev smidig!


På hemvägen till Arlanda flög vi utan passagerare ombord. Då blev det till att lyxa till det en liten stund för oss i besättningen. Kaffe, frukost och en morgontidning - en ren njutning...



Dottern är hemma igen och det känns helt underbart!  Hon ska nu vila helt från träning i en vecka och sedan börja trappa upp sakta den andra veckan innan det blir full fart igen.


Hon tyckte kontrasten var stor på hemresedagen. På morgonen nära 35 grader varmt på Sardinien och på kvällen hemma igen i 17 grader och regn...


 
 
Kimmie

Kimmie

24 augusti 2011 19:14

Härligt att du fått hem din dotter igen =). Låter rejält lyxigt att chartra ett helt flygplan antar att det mest är stora företag som kan göra något sådant. Stor dag har du på gång också, förstår att det är mycket att planera inför en 50-års fest.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

25 augusti 2011 10:15

Det är nog bara stora företag som gör sånt, men antagligen blir det billigare per person än om alla ska köpa en affärsbiljett.

Ja, det finns lite att fundera på inför 50-årsdagen.

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

24 augusti 2011 19:59

vi bor ju nära en flygplats :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

25 augusti 2011 10:14

Ja, just det!

 
wiper

wiper

25 augusti 2011 08:37

Vad kul att få vara med om nåt sånt. Härligt att ni fick flyga utan passagerare för en gångs skull och njuta lite själva.

Vad härligt att dottern är hemma igen. Det var verkligen skillnad på värmen.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

25 augusti 2011 10:13

Ja, det var lite annorlunda...

 
Åsa

Åsa

25 augusti 2011 12:21

Oj, det måste varit nåt väldigt speciellt om man chartrar ett helt plan.
Så skönt att du träffat dottern igen! =)

http://wessand.blogg.se

Helga

25 augusti 2011 19:08

Det är ju lite annorlunda även för oss...

Supermysigt att träffa minstingen igen...

 
trollmor

trollmor

28 augusti 2011 22:53

För ganska många år sedan chartrade vi ett plan från Umeå till Gotland för det blev billigare än att flyga med befintliga flyget.
Då var vi ca 90 st. En lite speciell flygning faktiskt.

http://trollmor.webblogg.se

Helga

29 augusti 2011 09:00

Jag tror också att det blir billigare att hyra flygplanet om man är många i en grupp...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards