Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Hur ska jag fira min 50-årsdag?

Av Helga - 23 augusti 2011 13:15


Äntligen hemma igen efter tre dagar på väg hit eller dit!


Jag tar av mig uniformen, packar ur väskorna, slänger in en tvättmaskin och kör igång den, brygger kaffe, brer en smörgås med getost, läser två morgontidningar som jag missat när jag varit ute på vift, kollar mailen och nu är jag på banan igen.


Jag håller på att planera inför min 50-årsdag senare i höst. En lokal är bokad, inbjudningarna har gjorts klara och ska snart skickas ut, en person jag känner är bokad för underhållningen till kaffet. Nu ska jag bara ta tag i tankarna kring maten. Vad ska vi äta - ska vi ha catering etc...


Igår träffade jag en systerdotter i Göteborg. Det är så kul när man kan förena jobbresorna med något litet privat ärende och ett så sött privat ärende sen ;)


 


... Och dottern kom hem igår så hon är också äntligen hemma, om än i skolan just nu.

 
 
mormor Hannele på Hisingen

mormor Hannele på Hisingen

23 augusti 2011 13:20

oj, riktigt stort kalas

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

23 augusti 2011 13:33

Det blir lite lagom stort med mycket släkt och de absolut närmaste vännerna...

 
Åsa

Åsa

23 augusti 2011 14:21

Åh, vad roligt med fest! Planerandet i sig är ju också kul.

http://wessand.blogg.se

Helga

24 augusti 2011 12:07

Ja, nu har vi klart med lokal, cateringfirma och en tjej som ska sjunga...

 
Sussi

Sussi

23 augusti 2011 20:58

Åhh så skoj att planera sin födelsedag! 30 sa du va? ;)
Den ska bli kul att få läsa mer om senare..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

24 augusti 2011 12:07

Jag ser faktiskt fram emot dagen trots att jag inte fyller 30 ;)

 
wiper

wiper

24 augusti 2011 10:55

Det låter som du kommer att få en toppenkul födelsedag.

Ha en fin dag med både jobb och träff i Götet

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

24 augusti 2011 12:06

Ja, jag hoppas det ska bli roligt med födelsedagen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards