Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Ett inlägg om lekrum på Arlanda, konsumenthjälp vid resor och mycket annat...

Av Helga - 9 juni 2011 09:15


När jag var på väg tillbaka till vårt trafikkontor igår efter en flygning såg  jag det nya lekrummet i terminal 5 på Arlanda. Riktigt fint var det- tänk om jag ändå kunde få leka där   


Någon undrade hur det gått med mina fingrar efter kaffeolyckan... Jag har bara ett rött märke kvar på lillfingret men det är ingen fara.


Hur gör man om man vill klaga på en resa som inte gått riktigt som man önskat? Kika in här på konsumentverkets sida. Här får du tips och råd när resan blivit försenad eller inställd...


Igår hade jag en flygning till ett grannland. Vi hade helt fullsatt ombord och nu är det inte familjer som är ute och reser, som i helgen, utan nu är det affärsresenärer för hela slanten. Swisch, 35 minuter till Oslo och så swisch hem igen. Huj, vad det går! På Osloflighterna får vi ju även sälja alkohol och tobak eftersom Norge inte är med i EU. Till och med det hanns med på den korta flygtiden!


Jag hittade en kul karta på Cool Stuff där man kan skrapa bort färgen på de länder man besökt - en scratch map. Priset är 179 kronor.


Idag ska jag till stan och leta en 18-årspresent till ett syskonbarn. Jag har nog aldrig köpt så mycket presenter någonsin förut... Studenter, 50-årsdagar och annat - allt på en gång! Kul, kul men svårt, svårt att hitta de rätta presenterna.


Det blev en salig blandning idag - inget sammanhållet, moget och genomtänkt inlägg kanske - men välment   



Det är dags för skolavslutning imorgon här i Uppsala...

 

 
 
wiper

wiper

9 juni 2011 09:34

Vad bra att dom fixat ett lekrum det kan verkligen behövas så barnen har nåt att göra under väntetiden. Skönt att du inte blev värre när du brände dig. sånt är så svårläkt. Ni som jobbar på planen har verkligen det ni gör. Vad häftigt detta med kartan. En sån skulle jag vilja ha och skrapa i efterskott dit jag rest i mitt liv. Det blir ju en liten översikt över livet också. Det är verkligen svårt att veta vad man skall köpa i present till folk. Jag blir helt lamslagen ;)

Det är kul när det blir en salig blandning. Jag tycker du alltid har bra inlägg

Ha en fin dag kära du
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

10 juni 2011 08:56

Tack Wiper :)

 
Åsa

Åsa

9 juni 2011 13:07

Äh, genomtänkta inlägg är överskattade. ;-)

http://wessand.blogg.se

Helga

10 juni 2011 08:56

Hahaha - tack!

 
Kimmie

Kimmie

9 juni 2011 17:17

Den där kartan var ju jätterolig, kan tänka mig ett par personer som skulle uppskatta att få den i present =) det kan vara svårt att hitta på något bra att ge.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

10 juni 2011 08:56

Tyvärr kom jag på kartan för sent - hinner inte fram ju!

 
UnderCover

UnderCover

9 juni 2011 20:05

Det där med presenter är ingen barnlek
Hoppas du fick ihop det

http://tankarochbilder.wordpress.com

Helga

10 juni 2011 08:55

Svårt, svårt men nu är jag redo...

 
mormor Hannele på Hisingen

mormor Hannele på Hisingen

9 juni 2011 22:30

jag får leka överallt :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

10 juni 2011 08:55

Haha... det visste jag redan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards