Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Dramatik på hög höjd...

Av Helga - 22 maj 2011 09:00

Vaknar upp på hotellrummet och konstaterar att världen verkar vara kvar trots domedagsprofetian... Det känns gött!

Igår var jag ute och shoppade lite i Göteborg innan avfärd till flygplatsen och det blev en jeanskjol och en tunika... Jag åt en tidig lunch utomhus på det läckra café Kronhuset - det blev en kycklingsallad i solen. Sen hade jag min första charter för säsongen och på ditresan hade vi 24 barn ombord så det jag lite hajabalo... Mysigt och rörigt!


På hemvägen var det en passagerare som blev dålig. Jag råkade vara den som hittade henne och som tog hand om henne och efter att vi annonserat i högtalaren fick vi också hjälp av en sjuksköterska. När vi landat blev flickan hämtad av ambulans, så illa var det! Det är svårt att släppa tankarna på hur det har gått för passageraren, men jag hoppas innerligt att hon piggnade till senare. Hon hade iallafall fantastiskt fina vänner med på flighten som brydde sig och försökte hjälpa till med allt de kunde...


Idag är min sista dag ute på turné - imorgon kommer jag hem igen - jag längtar!

 
 
skrivmoster

skrivmoster

22 maj 2011 09:20

Inte kul när någon blir sjuk på resan... min man har vid några tillfällen fått rycka in och hjälpa till. Det måste vara jobbigt för alla när det händer. Speciellt om det krävs snabb insats...

Skönt att vara hemma igen! Hoppas du får en skön vila!

http://bkoggplatsen.se

Helga

23 maj 2011 09:37

Vad bra att din man kan hjälpa till i liknande situationer. Det uppskattas av oss!!

 
Stattinskan

Stattinskan

22 maj 2011 09:32

Ja, man är ganska strandsatt där uppe i luften. Vi får hoppas att det slutade väl :-)
Gomorron du överlevare ;-)

http://stattinskan.blogspot.com

Helga

23 maj 2011 09:36

Man kan ju alltid landa om det blir riktigt allvarligt!

 
wiper

wiper

22 maj 2011 10:21

Ja du jorden verkar finnas kvar men vi är kanske i en annan dimension nu ;) fast den ser lika ut. Nu blev jag nostalgisk för jag har fikat där många gånger både när jag bodde där och när jag besökte stan igen. Längtar till Götet. Vad jobbigt när nån blir sjuk och jag förstår att du undrar hur det gått. Vad väl omhändertagen hon blev av dig och sköterskan.Förstår att du längtar hem till de dina efter så många dar

Ha en härlig söndag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

22 maj 2011 10:25

Ja, jag har ju inte träffat nån ännu - jag kanske är ensam kvar??

Lite otäckt med flickan, men hon fick ju åka till sjukhus tack o lov!

 
Sussi

Sussi

22 maj 2011 10:39

Vad läskigt. Tur det fanns en sjuksköterska ombord. Förstår att det måste vara svårt att släppa tanken om hur det gått..
Oj..24 barn. Kan tänka mig att det lät en del då ;)

Ha en härlig söndag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

23 maj 2011 09:35

Tyvärr kan vi inte få någon info om hur det gått för passagerarna sen pga tystnadsplikt... Man undrar ibland!

 
Pisan

Pisan

22 maj 2011 15:26

Nämen! Då har du ju åkt förbi mig här i Landvetter i full fart på motorvägen på väg upp till flyget :-) Läskigt att någon blev så sjuk... Ja, du - det blev ingen jordisk undergång den här gången heller. Himla bra. Ha en fin söndag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

23 maj 2011 09:34

Jag var inte långt ifrån dig ;)

 
Åsa

Åsa

22 maj 2011 18:28

Usch, otäckt...
Hoppas det gick bra!
Och så skönt att få sova i egen säng igen, va?

http://wessand.blogg.se

Helga

23 maj 2011 09:33

Det hoppas jag med men vi får aldrig veta vad som händer efter vi lämnar... Ska bli skkönt att vara hemma några dagar nu.

 
Kimmie

Kimmie

22 maj 2011 18:29

Otäckt när det händer sådant under en flygning kan jag föreställa mig! Förhoppningsvis gick det bra.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

23 maj 2011 09:33

Allt gick bra så långt jag var med...

 
camilla

camilla

22 maj 2011 19:21

Det verkar hända rätt mycket när man är uppe i luften, allt verkar ju så lugnt när man är där själv. Hoppas på sköna lediga dagar hemma för dig.

http://skaparlusta.blogspot.com

Helga

23 maj 2011 09:32

Jag tror inte alltid man märker vad som pågår i en annan del av planet...

 
kicki

kicki

22 maj 2011 20:39

Hoppas innerligt att det gick bra med flickan...fy va läskigt när något sådant händer, långt bort från all hjälp med sjukhus etc., då är det ju skönt att det finns hjälp att få ombord....
Ha det gött min vän....kramen

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

23 maj 2011 09:31

Hon fick syrgas och ompyssling men opiggnade ändå inte riktigt till... Skönt att vi hade en syrra med ombord...

 
Eva

Eva

22 maj 2011 20:51

Välkommen hem!
kram eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

23 maj 2011 09:31

Tack - underbart!

 
mormor Hannele på Hisingen

mormor Hannele på Hisingen

23 maj 2011 00:11

där fikade jag alldeles nyligen med dottern och barnbarnet, lyckades ta ett härligt kort på henne, när hon tittar på alla läckerheter vid disken med ett VISA-kort i handen (hon är bara två).

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

23 maj 2011 09:30

Det är jättefint där...

 
susjos

susjos

23 maj 2011 00:28

Skönt med lite assistans på planet :)
Ha det skönt nu på ledigheten!

http://susjos.blogspot.com

Helga

23 maj 2011 09:30

Ja, trots att jag redan sagt samma saker så kändes det skönt att få bekräftat att jag var på rätt spår...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards