Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Tacoskryddad kycklinglasagne och kval till div. 1...

Av Helga - 19 april 2011 18:15


Jag har just kommit hem från två flygdagar och sitter nu i köket och tittar på mina fönsterrutor. Solen lyser in och rutorna ser hemska ut. Nån som har lust att ta fram putsduken och hjälpa mig putsa? (trodde väl inte det)

Dottern är i Stockholm och ska spela en kvalmatch till div. 1. Maken är på landet och ska bl a ta hand om det nedfallna trädet. Sonen är hemma snart från jobb och gymmande och imorgon är det dags att operera det andra ögat... Det ska bli skönt när vi är klara med de båda starroperationerna!



Jag har just ätit upp resterna av en tacoskryddad kycklinglasagne som är riktigt god (klicka på länken för receptet). Jag satt ute i solen och lite vin hällde jag upp i ett glas också för att njuta av min "fredag"...


Nu ska jag vara ledig två dagar för att ladda upp för en påskhelg då jag ska se till att hjulen snurrar på jobbet...




 
 
Åsa

Åsa

19 april 2011 19:28

Vad skönt när andra operationen är gjord!

Min fönster är som dina. Och jag tror inte att nån kommer hit och gör det heller. Tyvärr....

http://wessand.blogg.se

 
susjos

susjos

19 april 2011 19:50

Det skitiga fönstren och hemmet överhuvudtaget fåt jag ta tag i när jag så småningom blir långledig...
Maken går en typkurs på jobbet (A320) så han pluggar all ledig tid, och killarna jobbar hela dagarna i påsk på karamellkungen,det går åt godis dessa dagar. Och jag ska jobba i helgen....
Du med ser jag,då är man inte ensam :)
Jodå,kommunalt vatten ska dras in hos oss oxå på Rådmansö,och dyrt ska det bli....hm....
Ha en bra jobbhelg,men först lite ledigt ..njut!

http://susjos.blogspot.com.

 
Sussi

Sussi

19 april 2011 21:20

Å vad trist att du måste jobba över påsken. Men sånt är livet. Jag behöver inte jobba vilket är jätteskönt. 4 härliga dagar :)

Man ska inte titta på fönstren när solen lyser in. Våra ser hemska ut! Vi får se om man kan ta sig i kragen och putsa dom i helgen..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

20 april 2011 01:13

Har varit dålig på kommentera sista tiden men jag är innen och läser.

Hoppas att allt går bra med op i morgon, förstår att det ska bli skönt när det är klart.

Ha det så bra och Glad Påsk!

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

20 april 2011 08:02

Fönsterputsning är mansgöra :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

20 april 2011 17:21

Tack för era kommentarer!

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards