Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

Vykort till mina läsare från Nice...

Av Helga - 5 november 2010 08:40


Det är underbart att få en date med solen igen... Här i Nice är det runt 20 grader på dagarna och båda ungdomarna har badat. Jag är lite fegare och har bara doppat tårna.


Det finns massor med affärer, fina parker och hus  så det blir en hel del vandrande också. Igår åkte vi turisttåg för att få en snabb guidning utan att behöva gå hela sträckan... Tut tut!


Nej, nu är det dags att väcka de unga tu för att gå ner till hotellfrukosten...


Ps. Jag kommer inte in till era bloggar härifrån. Tiden vill jag använda till att upptäcka Nice. Hoppas ni förstår! Ds.



 
 
Åsa

Åsa

5 november 2010 10:02

Vad härligt det låter! Och det är klart att du inte ska sitta i Nice och läsa bloggar, för jösse namn. Det hinns väl med en kall novemberdag i Sverige. =)

http://wessand.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 november 2010 10:12

Hej Helga Tack för kortet...
Njut och ha det skönt du är ju ledig Bloggen är kvar när du återkommer. Vinkar och säger trevlig helg på dig och de dina.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Lotta

Lotta

5 november 2010 19:43

Härlig blogg! Man blir väldigt ressugen :) Jag var i Toulon för några dagar sedan och då ösregnade det :(

http://www.svagerskorna.blogspot.se

 
carola

carola

5 november 2010 23:02

åh så härligt att vara flygvärdinna:)
Jobbar själv som tågvärdinna, avis på flygvärdinnorna som kliver av på arlanda.
Själv åker jag till upplandsväsby;)

http://mammacarola.blogg.se

 
-Nena-  förstår

-Nena- förstår

6 november 2010 21:39

Tack för vykortet!
Låter som ni har det jättehärlig.
Fortsätt njut!

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bettan

7 november 2010 05:48

Så härligt för er att det är bra väder. Bra tips att åka på turisttåg och lite skojigt oxå.
Affärer är alltid roligt att löpa runt i på nya ställen,men det är väl rätt dyrt därnere?
Såklart du inte sitter och läser bloggar..det kommer inte jag att göra heller på min semester.
ha det så jättebra du kan...

 
Bitte

Bitte

7 november 2010 08:35

Vad härligt med värme! Njut av det och så kan du läsa bloggar när du lkommer hem till rusket. Om du känner för det :-)

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
wiper

wiper

7 november 2010 09:36

Vad härligt att du och de dina har det så bra därneri i Nice. Det verkar ju vara ett toppenställe. Jag känner mest till filmfestivalen i Nice. Du kanske stöter på en massa filmstjärnor ;)

Ha det fortsatt toppen
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
kicki

kicki

7 november 2010 17:55

Så himla kul att få prata med dej Helga...gubben sa att jag log mest hela kvällen...Vi har varit hos Fridas lillasyster hela dagen, hon som har lilla Viktor. Vi har grejjat med ved och sen har gubben monterat in en diskmaskin...från att dra el till att vara rörmokare...mysigt att få hjälpa dem...Tack för att du tog dej tid en stund vid telefonen...kramar i massor från kicki

http://blogg.vf.se/kicki

 
susjos

susjos

7 november 2010 23:44

Tack för vykortet! Låter som ni har det underbart!!!

http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

8 november 2010 08:44

Tack för alla kommentarer - ni är för goa allihop!

Bettan; Det är priser som hemma ungefär. Vi åt middag för ung. 100-130:- per varmrätt - helt OK. Vi hade frukost på hotellet och åt en enkel matsäckslunch. Shoppade inte så mycket heller...

Wiper; Såg bara Gösta och Marie-Louise Ekman. Men jag känner ju inte till de franska kändisarna...

Kicki; Jag har skrivit om dig idag...

Lotta o Carola; Kul med nya läsare som kommenterar. Jag ska kika in till er...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards