Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Han var väl lite väl frågvis...

Av Helga - 23 augusti 2010 11:55

Nyligen hade jag med en pilot ombord som åkte "passiv". Besättningarna gör det ibland när vi ska förflyttas till en annan flygplats...


Bredvid den här piloten hamnade en kille i 30-årsåldern som hade tagit sig några järn för mycket. Frågorna till piloten haglade...


-Hur mycket tjänar du?

-Hur mycket flyger du per vecka?

-Hur länge har du jobbat här?

osv osv osv...


När vi landat tyckte nog killen att han kände kaptenen så bra så han klämde till med den sista frågan?


(Han viskade)

-Får du ligga med tjejerna?


Jag trodde jag skulle dö av skratt innan alla passagerarna kommit av planet!


  



Flyg · Humor
 
 
Statinskan

Statinskan

23 augusti 2010 13:58

Haha, kan tänka mig att du får höra både ett och annat ;-)Såg ett TV-program igår om en "flygkapten" Thomas som jobbat i flera år som kapten utan giltigt certifikat. Han hade hittat på det själv. Tänkte på dig och kunde inte låta bli att fundera på om du jobbat med honom? :-)
Må gott :-)

http://metrobloggen.se/stattin

 
Sussi

Sussi

23 augusti 2010 15:56

hahahaha den killen ska nog ta det lite lugnare med spriten!! Fast i och för sig.. Frågar man aldrig får man aldrig några svar hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

23 augusti 2010 16:34

Jo minsann,,han önska kanske att det var så. Snygga flygvärdinnor..hihi. Mums fillibaba..
Tokiga karlar !!

http://evalevabo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sofie

23 augusti 2010 16:36

hej. vill du enkelt och gratis tjäna ihop till presentkort på tex. nelly & HM? Gå då med här: www.gratismakeup.se/?r=244547 och börja samla poäng som du senare löser in till presentkort. allt är gratis och du får 5000paäng genom att bli medlem. lycka till.

 
Ingela

Ingela

23 augusti 2010 18:56

Det är såna där gånger jag börjar fundera om jag ska fortsätta med "Inga frågor är för dumma" på mina lektioner...

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

23 augusti 2010 19:43

=) Ja han verkade ju lite väl nyfiken *S*

http://nena.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

23 augusti 2010 20:43

Fick han nåt svar, då? =)

http://wessand.blogg.se

 
Katie

Katie

23 augusti 2010 21:38

Hahhaaa!!! :D stört kul!!!
Detta behövde jag läsa nu när jag sitter här med mina tankar och behövde ngt annat å tänka på.
Kram, Katie

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

24 augusti 2010 09:02

Stattinskan; Jag hoppas verkligen inte att jag har flugit med honom. Jag tycker han borde fått ett hårdare straff än flygförbud i ett år och böter. Man ska inte få göra som han gjorde.

Sussi; Den frågan har jag aldrig hört ombord förut ;)

Eva; det var säkert det han ville fråga först egentligen ;)

Sofie; Tack för tipset!

Ingela; Hahaha :)

Nena; Absolut lite för mycket!

Åsa; Kaptenen svarade ju NEJ förstås ;)

Katie; Kul att detta roade dig :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Katie

Katie

24 augusti 2010 16:06

Svar; Ja det roade mig mkt ;) Hahahaaa :D
Tack för att du tycker min blogg är fin

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

Helga

24 augusti 2010 16:33

Kram!

 
Kimmie

Kimmie

24 augusti 2010 19:59

Han var inte blyg precis =), det är väl då man hade behövt vara förklädd så att yrket inte syntes.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

24 augusti 2010 21:53

Ibland kan det faktiskt vara jobbigt att flyga passiv i uniform...

 
imse

imse

25 augusti 2010 20:35

Hmm, var kaptenen riktigt sanningsenlig där, när han svarade nej? ;-)

http://zvammel.blogspot.com

Helga

25 augusti 2010 22:29

Svårt att veta vad han har för sig... men med mig blir det inget iaf ;)

 
sanna

sanna

31 augusti 2010 17:22

jag åkte till tunisien ensam nu en vecka under sommaren, och jag hade fått comfort upgrade på planet, vilket då betydde gratis alkohol hela vägen. lärde känna ett par framför mig som också hade samma sak, och vi började dricka på rätt bra. plötsligt bjöd han mig på rosevin, vilket inte ingick i gratisutbjudet, och efter ett par öl ( som ingick ) säger jag glatt och tycker själv att jag är extra gullig: JAG VILL HA FEM ÖL, SOM TACK FÖR ATT NI BJÖD MIG, SÅ NU VILL JAG BJUDA ER. flygvärdinnan: jo alltså, ölen är ju gratis för er både men visst? haha. som vi skratta.. och va sniken jag måste ha låtit:)haha :) en härlig resa :) haha.

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

Helga

31 augusti 2010 22:33

Det låter som en rolig resa :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards