Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Tuva och Peg - golfarbarn...

Av Helga - 11 mars 2010 07:57


Idag är jag ledig och det ska jag njuta av... inte så mycket måsten första ledighetsdagen.


Först ska jag åka till min väninnas butik och hämta nycklar till affären. Jag ska hjälpa henne en dag framöver när hon reser bort. Efter det ska jag gå och fixa ärenden i centrum och som grädde på moset blir det fika med en kompis som också är min kollega. Den här tjejen är tillfälligt tjänstledig och vill veta allt om vad som händer på flygbolaget just nu.


Såg du "Mästarnas mästare" sist? Jag blev så full i skratt när jag fick höra att golfaren Catrin Nilsmarks dotter hette Tuva. Kanske inte så konstigt iofs när Jesper Parneviks ena barn heter Peg.


    

Tuva och Catrin Nilsmark

Allmänt · Flyg · Humor · kändisar · Sport · TV
 
 
Sussi

Sussi

11 mars 2010 08:48

haha vilka roliga namnval. Undrar om dom har tänkt på det eller om det är en slump

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

11 mars 2010 08:53

Hahaha hej Helga ang namnen ja det var ju inte så konstigt som du sa mer skratt, Så du är ledig och jobbar i butik som omväxling kul misstänker barnklädesbutiken o det är nog väldigt omväxlande.Lite fika med väninna på det är ju en bra avslutning på en ledig dag så ha det så bra då

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
kicki

kicki

11 mars 2010 09:50

Tack för att du följde med mig...ha en fin dag, kramen

http://blogg.vf.se/kicki

 
-Nena-

-Nena-

11 mars 2010 14:28

Låter som ett bra sätt att fördriva en ledig dag på =)

Tänkte också på namnen när jag hörde det *S*

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

11 mars 2010 18:53

Eller hur!! Det är det första tecknet på vår. Sen kommer tyvärr fästingar och myggor också :-(

Ha en bra kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

12 mars 2010 08:02

Sussi; Peg måste ju vara meningen, men Tuva kanske man inte planerade som en grästuva direkt.

Filifjonkan; Idag ska jag hjälpa till i butiken och igår hade jag det mysigt med väninnan...

Kicki; Ska bli spänannde att se hur det går för dig på nya stället!

Nena; Inte så dumt alls. Visst lät det kul!

Sussi; Det glömmer vi ett tag och drömmer om den underbara delen av sommaren bara...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards