Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Man kan ha roligt när man tjuvlyssnar...

Av Helga - 15 januari 2010 08:21


Igår blev det en runda på stan för att leta födelsedagspresenter till dottern som snart fyller år. Det mesta jag skulle ha hittade jag... tack och lov!


När jag senare gick och tog mig en lunchsmörgås på Wayne´s satt det ett gäng studenter vid ett bord intill. De pratade på om ett skolprojekt, men det roliga kom när de skulle lämna restaurangen. Då satte två av tjejerna igång en diskussion om en utekväll och det lät ungefär så här;


Idag ska jag ut och flyga igen... Jag hoppas tågen går som de ska - igår var det tydligen en hel del strul pga kylan.


Nästan synd att slänga ut en gran full med knoppar;

  

Vi tog hjälp av Barry när granen skulle ut i år;

  

 
 
britten

britten

15 januari 2010 10:29

fniss..jätteroligt..och ganska så på pricken hur det brukar låta..ha en fin helg

http://glitteroga.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

15 januari 2010 10:30

*s*

Jag hoppas att tåget gick som det skulle så det inte strulade till sig.

Vad snällt av Barry att ta hand om er gran ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

15 januari 2010 10:42

Man kan ha granen till påsk :)

http://hannelestraditioner.blogspot.com

 
Zandra

Zandra

15 januari 2010 10:59

Nämen vad roligt att granen fått skott! Du kanske kan spara en liten kvist i en vas :)

Du är välkommen tillbaka till min blogg när du har tid och lust!
Mest står där väl bara om vardagliga ting. Men under kategorin "Katterna" kan man få sig ett och annat skratt. Det är nämligen två riktiga små filurer jag har där hemma.

Trevlig flygtur! Även om det är jobb.

http://drak.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

15 januari 2010 11:54

Hej Helga. Jamen Barry s å bra det ser ut men synd på alla små fina skott nytt liv liksom. Älgarna äter gärna sådana godsaker,,Hoppas tågen gick so de skulle är rätt tveksam gör de någonsin det tro?? Nåväl en skön fredag till dig

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

15 januari 2010 17:20

Det var en käck liten "barry"-sak. Själv har vi plastgran för vi har en öppen spis så den skulle börja barra innan den ens kommit in när luften blir så torr. Det är bara att ta in lite grankvistar o. sätta i en urna om man vill ha lite grandoft.
Önskar dig en härlig mysig fredagskväll.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

15 januari 2010 17:54

Haha. Dom är ju för goa. =)

http://wessand.blogg.se

 
Helga

Helga

15 januari 2010 22:42

Britten; ...och när man hör det live blir man väldigt full i skratt. Ha en fin helg du också!

Nena; Idag fúngerade tågen perfekt! Barry är en vänlig själ ;)

Hannele; hahaha... då är det bara stam o grenar kvar ;)

Zandra; Det var ju en lysande idé med gran i vas ;)

Filifjonkan; Men idag var det ordning på Upptåget...

Ammis; Det verkar ju praktisk med plast - då slipper man allt barrande... Jag köper nog ändå en riktig gran allra helst!

Åsa; Visst är dom :)

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

16 januari 2010 02:15

Men en sak undrar man verkligen.. Lät man så där när man var yngre!!?
Barry var ju väldans praktisk men jag behöver ingen sån för vi hade plastgran :-)

Synd att du måste jobba i helgen men du får kanske ledigt lite senare istället.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

16 januari 2010 17:38

Sussi; Riktigt så lät vi kanske inte - det är ju nya uttryck och så... Jag hinner vara med familjen lite ändå i helgen...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards