Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Det blev lite fnissigt...

Av Helga - 16 november 2009 09:46


På en av våra flygningar igår blev det fnissigt värre efter att en kollega råkat annonsera fel i högtalaren.


Det var vid säkerhetsdemonstrationen då vi i kabinpersonalen står fördelade i kabinen för att visa var nödutgångarna finns, hur bältet, syrgasmaskerna och hur flytvästen fungerar som blev lite tokigt... Vi hade alla tagit på oss flytvästarna och skulle visa hur man kan fylla på med luft i ett munstycke då kollegan sa;


- Om ni behöver fylla på mer väst i luften kan ni blåsa i det här munstycket...


Allmänt fniss utbröt bland passagerarna och jag kunde inte annat än småle. Väl tillbaka i det bakre galleyt utbröt fnisset.


Blomster på köksbordet  


Jag tror inte personalen på Finnair har lika roligt idag...

 
 
l

l

16 november 2009 11:12

Haha... roligt när sådant händer!
lycka tilll dig...

http://www.lyckosmide.se

 
Pisan

Pisan

16 november 2009 11:37

*fniss* Förstår att det blev fnissigt :-) Läste om Finnairpersonalen igår, de har väl inte så kul idag... Önskar dig en fin måndag! KRAMEN!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

16 november 2009 11:50

Det var säkert nån flygrädd som blev lite mindre rädd tack vare det. =)
Ett fniss lättar upp det mesta.

http://wessand.blogg.se

 
britten

britten

16 november 2009 12:54

ja fniss..hur det kan bli....ser att du får vara ledig i jul ..va härligt..

http://glitteroga.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

16 november 2009 14:03

*fniss* Kan förstå att det blev det :)

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

16 november 2009 15:33

Kul med lite fel ibland :-)

Kan tänka mig att finnair inte alls har lika kul. Jag har inte satt in mig allt för väl men jag har hört att det är strejk!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

16 november 2009 20:07

Skoj på arbetstid är aldrig fel :o)
Tur det bara blev fniss och inte så'nt där skratt som inte går att stoppa...

http://undercover.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

16 november 2009 23:40

Folk lyssnar i alla fall :)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

17 november 2009 16:22

L; Visst är det roligt med lite tokerier...

Pisan; Lite roligt ska man ha ;)

Åsa; Hoppas det ;)

Britten; Jag är så glad för julen...

Nena; Japp ;)

Sussi; Det gäller någonting med att företaget hyr in piloter samtidgt som bolagets egena är friställda tror jag...

UnderCover; Ja, ibland kan man liksom inte hejda sig...

Hannele; Ja, särskilt när man säger fel ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards