Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Om att blogga, vart tog de åren vägen?...

Av Helga - 19 april 2009 19:34


Jag har flugit och farit idag och har nu slutligen hamnat på ett hotell i "världens ände"... Jag och en kollega har ätit middag tillsammans och nu är det bara att ladda om för en tidig start imorgon igen.


Jag firar två år som bloggare idag och undrar vart de här två åren tagit vägen.


  • Ska man fira dagen eller ska man ta fram ett stort täcke och lägga sig under och skämmas?
  • Ska man skratta eller gråta?
  • Ska man hoppa jämfota eller krypa in i ett hörn?

Ibland känns bloggen helt underbar och rolig och ibland kan den kännas lite tung och trög... särskilt när idéerna inte vill poppa upp så lätt.


Hur känner du för din blogg?


Rösta på mig?


Nu blommar både blåsippor och vitsippor hemma hos oss...

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

19 april 2009 20:37

Instämmer helt! Ibland är bloggen en vitamininjektion, inte minst alla trevliga kommentarer. I bland en deprimerande påminnelse om att man är värdelös, utan fantasi eller uppslag. That´s life!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

19 april 2009 21:15

Hoppa jämfota, ta en drink sen kryp ner med en god macka eller en liten bakelse ;)

http://tomten.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

19 april 2009 21:18

Hursom så säger jag massa mycket grattis :o))
Tårta??

http://undercover.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

19 april 2009 21:27

Samma som du. Men nu skiter jag i den när det känns motigt.

http://wessand.blogg.se

 
Ewa

Ewa

19 april 2009 21:28

Fortsätt blogga vettja och grattis på 2årsdagen!

Det är många bloggare just nu som skriver att du nog ska göra uppehåll eller sluta helt och jag kan inte låta bli att undra varför? Vad vill de ha ut av sitt bloggande? Vem skriver de för? Varför skriver de? Det verkar som om många känner en märklig och påhittad press av att vara ständigt underhållande. Underhållande för vem? Om man strävar efter att hela tiden få fler och fler läsare, så kan jag förstå att man tappar sugen efter ett tag.

Fortsätt att blogga så länge DU tycker att det är roligt. :-)

http://fundringar

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

19 april 2009 22:34

Grattis! Kul att blogga, jag har fått vänner i verkliga livet också genom blooggandet. Känns det trögt, får man väl ta en paus, det ska vara roligt att blogga.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
britten

britten

20 april 2009 10:51

ja jag håller helt med både dig och Ann-louise här ovan...../ kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

20 april 2009 11:59

Ann-Louise; Man får väl helt enkelt ta det som det kommer...

Micke; hahaha... bra förslag :)


UnderCover; Det fick bli en god sallad och ett litet glas vitt istället :)

Åsa; Förståndigt... så ska man göra...

Ewa; Tack! Nej... det viktigaste är väl att underhålla sig själv. Men lite vill man ju att andra också ska tycka att det är intressant. Jag fortsätter ett tag till - var så säker...

Hannele; Du är klok som en bok :)

Britten; Tack för din åsikt i frågan och kram tillbaka!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

20 april 2009 12:22

hihi jag tycker du ska fira dom två åren..
Jag har inte bloggat så länge än men jag gillar det än så länge. Så mycket intressant och roligt jag har läst hos alla jag besöker..Sen är det ju så kul när man loggar in och ser kommentarerna man har fått från alla underbara människor!!

Ha en fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

20 april 2009 13:17

Grattis till de två åren.
Klart du ska fira :)

Jag känner som du. Ibland är det kul, ibland är det trögt.
Den 3 maj firar jag tre år *S*



http://nena.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

20 april 2009 17:25

Ibland hatar jag min blogg, ibland är den kanonkul, allt går upp o. ner. Men jag försöker se till att den inte tar över mitt tänkande utan jag bloggar när jag vill.... man blir ibland helt galen om man inte har bloggat och det är ju inte rätt tycker jag, man har ju dödat nån precis om man inte råkar blogga en dag. Men ibland blir det konstiga känslor....för en blogg...hmmm.
Grattis till dina två år :0) Hoppas det blir många år till. ;0)

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
helga

helga

20 april 2009 22:02

Sussi; Tack! Hoppas du också kommer att blogga länge...

Nena; Tack! Tänk att du firar tre år snart...

Ammis; Man måste nog lära sig koppla bort när man har annat för sig. Livet måste ju gå före bloggen... Tack!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards