Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Vi får längta efter henne...

Av Helga - 27 november 2008 08:55


Det doftar ljuvligt nerifrån köket där jag har en Rosendahls mjuka pepparkaka i ugnen.


Vi ska ha en knytmiddag här hemma med min familj imorgon kväll eftersom min syster och hennes dotter kommer till vår stad. Mamma ska göra potatisgratäng, min äldsta syster gör en sallad och en kaka, min yngsta syster tar med lite vin och jag gör maten, fixar alkoholfri dryck, en kaka och lite glögg. Australiensyrran får vi bara längta efter... snyft.


Jag har just gjort den sista banköverföringen för en resa som sonen och hans lag ska åka på i vår. De är inbjudna till en turnering i sydeuropa och det blir till en rimlig kostnad eftersom vi bara behöver betala resan. Alla kostnader på plats, som mat och boende, står arrangörerna för.


Minns du att jag skrev om en man i shorts för ca en månad sedan? Igår såg jag honom igen på stan och jag kan meddela att han fortfarande går runt i shorts trots att det är snöigt och kallt ute.


Idag töar det rejält här - synd när det nu var så julkortsvackert!!


snälla, snälla rösta på mig här


En fin amaryllis som jag fått av mamma...

 
 
Pisan

Pisan

27 november 2008 12:14

Åååhhh vilken fin amaryllis. Mjuk pepparkaka är ju såååå himla gott! Njut lite för mig också :-) när du tar en bit. Kram!

http://pisan.bloggsida.se

 
Filifjonkan sniffar

Filifjonkan sniffar

27 november 2008 12:25

Sniff sniff...åhh det doftar pepparkaka så mumsigt är den klar ännu? Tänkte hjälpa dig att provsmaka den,,:) Härlig amaryllis du har Jag har en med vit men lite rosa stänk i den men inte riktigt så fin som din i blomman. Härlig tid nu Hyacinterna har kommit att köpa med om man vill men väntar ett par dar till lördag skall stoppa i mig allergipillerna först. Ni får ha det så trevligt på knytiset då.

http://filifjonkan-se

 
-Nena-

-Nena-

27 november 2008 12:50

Vilken fin amaryllis.
Jag har en röd som är på väg att slå ut som jag fick av svärmor när jag fyllde år. Kul att följa den från knopp till blomma.

Mums med mjuk pepparkaka.

http://nena.bloggagratis.se

 
britten

britten

27 november 2008 13:59

undrar om det är i sthlm du ser shorts mannen ...det finns en här också nämligen...huvva va kallt..kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

27 november 2008 16:10

Låter inte skönt med shorts så här års. Han måste vara väldigt tålig.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

27 november 2008 16:33

Fin amaryllis till 1:a Advent. Knytkalas är toppen.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

27 november 2008 18:46

Pisan; Jag ska bjuda kakan imorgon... då ska jag tänka på dig ;)

Fjonkan; Jag har också skaffat hyacinter - vita de också. Stackare är du allergisk mot hyacinter - det måste vara svårt den här tiden.

Nena; Ja, de är så fina just när de håller på att slå ut.

Britten; Nej, jag bor i en annan stad... tänk att det finns fler sådana varmblodiga typer ;)

Kimmie; Ja, verkligen - eller så äger han bara ett par byxor.

Hannele; Vi umgås ofta så i min familj - så alla kan ha kul på festen!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards