Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Patrik 1,5...

Av Helga - 21 september 2008 18:07


Idag ringde väckarklockan vid 04.00 och så var det full rush för att hinna ner till receptionen för att fara iväg mot flygplatsen vid 04.30 Någon frukost åt jag inte idag före avfärd från hotellet eftersom jag inte var så särskilt sugen på det så tidigt. Väl ombord hann jag ta lite smörgås innan det var dags för boarding. Vi flög till en semesterort den här gången och där var 22 grader på förmiddagen - härligt! Ibland skulle man vilja stanna en dag eller två och njuta av vädret men vi måste vända redan efter en timme. Då har det städats, bytts matvagnar, burits ut dagstidningar till varje stolsrad och burits in mängder av förbeställningspåsar.


Jag och en kollega har just varit på eftermiddagsbion och vi såg Patrik 1,5... det var en underbar film. Lite popcorn och en soda slank ner. Nu gäller det bara att hålla sig vaken så länge som möjligt så jag inte stupar för tidigt - då kan det vara svårt att sova för natten.


Tidig start igen imorgon men nu börjar jag bli van...


Rösta gärna


Den här bilden ser lite Japansk ut men är tagen i Sundsvall...


 
 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

21 september 2008 19:05

Helt underbart väder här med, har funderat på att se filmen.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

21 september 2008 20:15

Den filmen vill jag också se. Jag tror att den är jättebra.
Kan förstå att det kan vara svårt att åka tillbaka till höstlika Sverige och lämna solen bakom sig.

http://wessand.blogg.se

 
evans

evans

22 september 2008 09:54

Är det ni som städar och fixar med förbeställningspåsar, eller gör någon annan det? Kanske ni hinner få njuta lite av värmen i alla fall?

Ha en bra dag!

http://evans.blogg.se

 
helga

helga

22 september 2008 10:44

Hannele; Ja gör det...

Åsa; Se den...

Evans; Vi städar lite lätt på inrikes men inte annars. Ofta blir vi dock indragna i att hjälpa till eftersom tiden är knapp. Som igår då över 150 påsar skulle delas ut på rätt stolar. Normalt sett är det städpersonal och cateringpersonal som ska göra det.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards