Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Kändisar med ombord...

Av Helga - 10 september 2008 22:02


Idag har varit en låång dag med många passagerare och en del strul...


Jag skriver säkert om det någon annan gång då det inte är så aktuellt - jag vill inte lämna ut någon i negativa sammanhang. Inte någon kollega och inte heller någon av våra passagerare, så klart.


Däremot kan jag ju berätta att det inte var så länge sedan vi hade med en världsberömd operasångerska ombord och även en fd utrikeskorrespondent - så det så...Vill du kan du gissa på vilka det var så meddelar jag rätt svar imorgon.


En kollega berättade om en gång då de blivit kraftigt försenade och fick lov att dela de smörgåsar som fanns med ombord för att alla skulle få. Då kom jag att tänka på Jesus som fick brödet och fisken att räcka till många. Vi är bra på att trolla med knäna i min yrkeskategori och det kanske var det Jesus gjorde också - trollade med knäna alltså...


Rösta gärna


 
 
Vita

Vita

10 september 2008 23:13

Jag gissar på Kersti Dellert och hmmmm Malcolm Dixelius - vad vinner man?

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
helga

helga

10 september 2008 23:16

Vita; Här vinner man ära och berömmelse...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

11 september 2008 04:58

Vi mammor är också duktiga på att trolla, när det kommer kompisar överraskandes... Men några av kompisar är lite dumma, när de nu ändå får mat så där efter skolan, för en retade min son i skolan för att hemma hos oss får man bara EN korv...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjokan i tofflor

Filifjokan i tofflor

11 september 2008 05:13

Godmorgon Helga hm gissa näe ingen personal som har kommit på mitt kontor ännu ju går inte.. Har inte svalt morgonfikat ännu. Ja Jesus ja hade du honom som passagerare nähe sätter på glasögonen så jag ser här i skummet vad du skrivit åhh jaha trollat med knäna ja det är ni kända för ni flygvärdinnor.Tack för morgonens första skratt och ha det så bra idag.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Camilla

11 september 2008 09:21

Hej! Jag gissar på Ann-sofie von Otter och Macolm Dixelius. Jag tror också att Malcolm var med på en flygning till/från Östersund :-)..om du nu flyger på den sträckan..Ha en bra dag!! Camilla

 
helga

helga

11 september 2008 09:25

Hannele; Vi hade alltid mkt ungar hos oss efter skolan när barnen var små. Eftersom jag jobbade skift var jag ofta hemma. Vi hade också begränsning på antalet kakor man fick ta för annars hade det inte räckt till alla barnen.

Fjonkan: Du o Hannele är verkligen morgonpigga damer ;) Jag går bara upp så tidigt när jag är tvingad pga jobbet. Idag var det sovmorgon. Gissa om jag kommer att bli snopen den dagen Jesus stiger ombord på en av mina flygningar.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
helga

helga

11 september 2008 09:31

Camilla; Svaret kommer lite senare idag...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
britten

britten

11 september 2008 10:45

ja jag har sett många likheter mellan Jesus och flygvärdinnorna...

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

11 september 2008 10:57

Britten :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan skrattar

Filifjonkan skrattar

11 september 2008 11:16

Hahha Helga den var rolig men vet du vad då? jag skulle bli helt paff om du sa att han från det där varma stället en trappa ner du vet klev ombord ju. Kan du vara snäll och kliva av då fort som fasen...:))

http://filifjonkan-se

 
h

h

11 september 2008 11:22

Fjonkan; Hahahahaha... detta blir bara bättre och bättre - bara fantasin sätter gränserna. Jag lovar dyrt o heligt att gå av om den mannen/kvinnan från underjorden kommer ombord :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards