Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 april 2008

Vad en hotellgäst önskar sig...

Av Helga - 24 april 2008 15:53


Nu är jag på min övernattningsort i Norrland och här var inte alls kallt idag utan en solig och fin dag med snö som rinner och droppar... Jag har knappt varit inne på hotellrummet någonting sedan vi kom hit. Jag och en kollega har varit ute på en entimmespromenad och sedan har vi ätit en sen lunch på en thairestaurang. Jag tog en tallrik med fyra olika thairätter och det var mycket gott!!


Om jag någon gång fick ge tips till hotellägare om vad deras gäster önskar skulle jag föreslå mer personliga hotellrum. Det tråkigaste som finns är intetsägande rum utan några som helst finesser. Vad skulle då göra mig glad?


  • En filt på fåtöljen
  • En vattenkokare med te och kaffe
  • En bok eller tidning på rummet
  • Ett strykjärn och strykbräda
  • Två rejäla badhanddukar
  • En skön säng och kudde/täcke utan syntet
  • Bomullslakan
  • Små personliga detaljer
  • En morgonrock och tofflor

Så nu vet ni som har ett hotell vad en flitig hotellgäst önskar sig...


Jag läser att det finns ett Beatleshotell i Liverpool och i en av sviterna finns en stor vit flygel precis som hemma hos John Lennon. På hotell Palazzo Magnani Feroni i Florens får du svara på några frågor för att fastställa vilka dofter du gillar. Därefter ser städerskorna till att fylla ditt rum med rätt sorts produkter som tvålar med lavendeldoft eller vad som passar dig bäst... Roliga ideér som säkerligen lockar kunder.

Rösta i bloggregistret


 
 
britten

britten

24 april 2008 16:19

såg du vad våran hotelstädare gjorde i mitt tidigare inlägg i dag...jag håller med dig en del hotel rum är ju bara frö hopplöst tråkiga...jag gissar att du var i Umeå eller möjl i Örnsköldsvik...hihih kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

24 april 2008 16:22

Britten; Nej, det har jag missat - måste kolla. Nja inte riktigt där är jag...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jajja

24 april 2008 18:20

ja de är till de hotellet vi ska åka till ju :D härligt att du insett det !

 
Åsa

Åsa

25 april 2008 06:48

Japp, riktigt härligt badlakan och en riktigt skön säng. Det är högt uppe på min önskelista också.

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

25 april 2008 11:18

Jajja; Jaså du tittar in också - gullunge :) Min dotter för den som undrar.

Åsa; Precis så...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

25 april 2008 16:35

Vattenkokare med te tycker jag är mysigt, utnyttjar det alltid före frukosten. En bok kan bli för mycket, men en tidning pläddrar man gärna i. Stora handukar behöver jag inte....

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

25 april 2008 21:37

Hannele; Då vet jag vad du gillar ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards