Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 mars 2008

Vi är också ihop...

Av Helga - 17 mars 2008 08:06


Det blev en rejäl promenad i solskenet igår och maken fick jag med mig ut också... Sedan var det släktfika hos svågern för att fira hans 19-åring. Vi bjöds på bullar, kakor och två sorters tårta, dajmtårta och prinsesstårta. Det var tur att det blev en promenad innan...


Dotterns fot börjar svälla av så idag kan hon vara med på idrottslektionen och träna skott eller träningscykla. Hon får inte springa eller hoppa än förstås. Dottern går i en idrottsklass så mycket kretsar naturligtvis kring hennes sport. Den här helgen missade hon tre matcher pga fotskadan men det har gått bra för laget ändå och det är ju härligt!


Jag har redan en köttfärslimpa på gång i ugnen eftersom jag tog fram köttfärs igår som jag aldrig använde. Det är inte ofta man har en köttfärslimpa klar före kl. 9 på morgonen? Idag ska jag också börja plocka fram lite påskdekorationer och gå ut en sväng i skogen för att hämta påskriset. Sedan blir det att jobba ikväll...

Rösta?


Vi är ihop vi med - det är inte bara Amanda och Daniel...

 
 
Ewa

Ewa

17 mars 2008 08:29

Änderna är MYCKET gulligare! ;-)

http://fundringar

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

17 mars 2008 08:35

Visst är det märkligt med väder, igår tog vi också en underbar promenad i solsken och snö idag. Bra att foten läker.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

17 mars 2008 08:39

Ewa; Jajamensan...

Hannele; Våren är nyckfull...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan stampar av sig snön på rappen och knac

Filifjonkan stampar av sig snön på rappen och knac

17 mars 2008 10:57

Godförmiddag. Skönt dotterns fot ordnat till sig men försiktighet nu,,,Och så duktig du varit redan klar köttfärslimpa! Här ligger man i lä det ser jag det,
Ja ris i skogen du får sno dig för det snöar rätt bra idag vet inte hur det är hos dig men här kommer det till och från så dags nu suck.
Hur är det med flygtrafiken på torsdg över havet mot blåkulla? Det är väl inte mycket trafik då? Har trimmat kvasten och monterat på gps men ändå? :)

http://filifjonkan-se

 
helga

helga

17 mars 2008 11:45

Filifjonkan; Jasså det snöar hos er... här är det på gång hör jag på radion... bra att jag hunnit ut för att ta påskris innan.

Torsdag blir det utmärkt att flyga mot Blåkulla - inga hinder på vägen... Glöm nu inte katten, kaffepannan och GPS:en bara...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

17 mars 2008 11:53

Sitter här och gosar under en filt i soffan, utanför fönstret vräker snön ner och på sina ställen här har det kommti över 3 dm..och på onsdag skall det ju bli 10 grader kallt, hu jedane mej...skall försöka att få se melodifestivalen idag tänkte jag, visst kan man se det på datorn va...vi var ju på 50 års kalas men läste iågr i tidningen att det gick jätte bra för grabbarna Rognedal..kul...jag tycker lite synd om mej själv idag för jag har fått ont i halsen...haft det sedan förra veckan men idag är det riktigt illa,,,mest tea med honung hela tiden nu och vovven får nog ta kopplet runt benen och ta egen promenad idag...hoppas han klarar det. Ha det bra vännen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
helga

helga

17 mars 2008 11:55

Kicki; Oj det var trist att höra att du känner dig lite dålig... ta du en eller flera dagar och vila - kroppen behöver nog det!

Visst gick det bra för Rongedals men jag tycker absolut at skulle ha vunnit :)

Ha det bra o krya på dig!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards