Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 december 2014

Dramatik på jobbet...

Av Helga - 1 december 2014 10:02

Igår var jag ute och flög igen. Det var en lång dag men med en matpaus på marken mellan flighterna. På vårt trafikkontor finns det automater med mat och snacks. Man kan koppla ett kort till autogiro och så kan man handla sig något att äta och dricka där. Jag köpte en thaimatlåda i automaten igår och den var riktigt god.


 


Det är inte helt ovanligt att passagerare kan känna sig dåliga ombord men igår var det ändå lite för mycket på en och samma dag. På den första flygningen var det en tjej som ville passera min cafévagn. Jag såg att hon var blek och frågade hur hon mådde egentligen. Hon sa att hon inte mådde bra alls så jag la ner henne på en ledig sätesrad och drog upp hennes ben. Efter en stund kräktes hon. Lyckligtvis blev hon bättre efter det och kunde gå av planet utan problem.


På nästa flygning var det en man som vinkade på mig från en av de första raderna. Jag frågade om jag kunde hjälpa till med nåt och då sa han att han kände sig riktigt dålig. Jag flyttade undan en man på raden bakom och så fick vi sänka ännu en passagerare, öppna livremmen och lyfta upp benen. Det räckte faktiskt! Efter nedläggning och vila blev resenären mycket bättre.


På kvällens flygningar känner jag att jag kan klara mig utan sån dramatik... enough is enough liksom  


Ibland kan jag undra varför det är så mycket vanligare idag med passagerare som mår dåligt ombord. Är det vårt stressade samhälle, är det så att folk är ute och flyger trots att de känner sig sjuka???

När jag började inom flyget på 80-talet var det väldigt ovanligt...


#helga #flyg #matpåjobbet #dramatik #sjukdom


 
 
Åsa

Åsa

2 december 2014 15:42

Usch vad jobbigt! Både för er och dem. Tur att det inte var nåt allvarligare.

http://wessand.blogg.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

3 december 2014 15:13

Något för alla smaker! Det kan inte vara kul med sjuka i luften. Sonen har fått även rejäl sjukvårdsutbildning, ett ansvar till sjöss.

http://hannelesparadis.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards