Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

Fröknäcke och en karibisk buffé...

Av Helga - 25 oktober 2014 10:09



Det känns extra lyxigt att vara ledig över en helg... underbart!


Igår fick jag ett ryck och testade att göra ett fröknäcke som var väldigt enkelt att göra. Det blev supergott!


   

Vill du ha receptet kan du kika in här - Hillas matprat


Idag ska jag på ett jubileum. I juni var det 30 år sedan jag gick ut förskollärarseminariet och det ska firas!


Vi ska börja med att fika tillsammans på anrika Ofvandahls konditori i Uppsala.

 


Senare ska vi till en av mina vänners bostad och där finns en lokal som vi hyrt. Vi ska äta tillsammans och har bokat catering - en karibisk buffé. Två av mina gamla skolkamrater bor utomlands och flera bor långt bort i Sverige så det ska bli riktigt kul att ses igen!


Hoppas du också har en mysig helg!


#ledighelg #fröknäcke #recept #buffe #mat #helga #jubileum #30år

 
 
chilletanten

chilletanten

25 oktober 2014 16:42

Mums ser jättegott ut
Kram

http://chillitanten.blogg.se

 
Mia

Mia

25 oktober 2014 20:46

Det låter supertrevligt!

Min helg är bra... börjat litet lagom slött, nu gjort kötträtt som jag just tagit ur ugnen. Mina ungdomar kommer i morgon och mycket mat blir bättre av att få stå till sig något dygn!

http://miatankar.wordpress.com

 
Hannele

Hannele

25 oktober 2014 22:39

Säkert nyttigt också.

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

 
wiper

wiper

26 oktober 2014 11:12

Vad härligt att du har ledig helg. Fröknäcket såg jättegott ut och jag skall hämta receptet, tack!

Grattis till dom 30 åren. Vilket vackert Café ni skall sitta och njuta på. Hoppas ni hade det toppen och jag förstår att måna minnen dök upp

Det låter gott med karibisk buffé och så kul att festen fortsatte

Ha nu en skön söndag vännen

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

28 oktober 2014 21:44

Sånt knäcke gjorde jag några gånger. Supergott! Förutom den gången jag skulle göra en LCHF-variant till maken. Fruktansvärt äckligt! =)

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards