Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Panikstart...

Av Helga - 7 januari 2014 10:00



Jag kom på nåt som det aldrig blev tid att berätta om här i bloggen.  En händelse som var den första  i sitt slag i Helgas flyghistoria.


Dan före doppardagen skulle jag kliva upp tidigt på ett hotell. Jag hade både bett om väckning genom receptionen och jag hade ställt alarmet på min mobiltelefon. Så nästa morgon klockan 05.40 ringer receptionen och berättar att mina kollegor redan står där nere och väntar på mig.


Bah!!!


 


Jag som just låg och sov så skönt i min hotellsäng. Ville säga; Glöm mig - ring nån annan. Men det blev fart på mig må du tro. Snurrade runt, runt i rummet och tio minuter senare stod jag välkammad och fin nere i repan redo för ännu en dag i plåtröret.


Receptionisten hade noterat fel rumsnummer och min mobil hade helt laddat ur under natten. Så kan det tydligen gå...


Inget jag vill vara med om allt för ofta!!

  


#flyg #flygvärdinna #väckning #försovasig #hotell

 
 
tant Hannele

tant Hannele

7 januari 2014 12:04

Puh! en gång hade vi strömavbrott precis den dagen när vi skulle flyga... minns inte om min mor ringde (vi vanliga flyger ju typ EN gång per år och vill ogärna missa :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Mia

Mia

7 januari 2014 12:32

Baah... Sån´t är jobbigt och något man inte vill uppleva. Sådan start på dagen brukar inte fortsätta av någon bra dag... Flyg lugnt och säkert.. ;-)

http://miatankar.wordpress.com

 
Ingen bild

Anneli

7 januari 2014 15:23

Fy, så surt, dubbel otur! Men å andra sidan fick du ju sova lite längre...Hoppas dagen fortsatte bättre!

 
trollmor/chillitanten

trollmor/chillitanten

8 januari 2014 09:38

Mysigt att vakna så. Det lär nog dröja innan det händer igen. Ha det gott

http://chillitanten.blogg.se

 
wiper

wiper

8 januari 2014 11:08

Vilken paniksituation. Jag klarar inte av att komma för sent själv men har säkert försovit mig nån gång. Det var ju inte ditt fel utan omständigheternas och den mänskliga faktorn.

Ha en skön onsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

8 januari 2014 20:44

Nä, usch. En försovning kan förstöra en hel dag. Men snabb var du. Att fixa i ordning dig på 10 min var inte dåligt..

Trevlig kväll

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

8 januari 2014 21:21

Vilken maximal otur (både misstaget med rummet och mobilens urladdning).

Tur du är så snabb. Hemsk start på dagen, dock.

http://wessand.blogg.se

 
susjos

susjos

9 januari 2014 00:11

Snacka om otur! Men som löste sig ganska snabbt om jag "känner" dig :)

http://susjos.blogspot.com

 
Ingen bild

skrivmoster

13 januari 2014 20:22

Panik! Dagen blir inte så lätt tycker jag om den börjar i brådska. Men så är jag ju också helledig och kan ta tiden som den kommer! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards