Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 december 2013

Det lackar mot jul i stugan...

Av Helga - 17 december 2013 09:00

Home sweet home - äntligen hemma igen!


Efter fem dagars kuskande kändes det bra att lämna glitter och glamour (ironi) och det var helt underbart att krypa ner i min alldeles egna säng igår kväll. Maken hade fixat ärtsoppa och ugnspannkaka till middag när jag kom. Mums! Lustigt är det att den allra sista dagen på turnén så slutar allt med en timmes försening. Man vill ju bara åka heeeem!!!


Nu är jag ledig tre dagar och det känns som jag verkligen är värd det. Idag ska jag fixa lite julgodis, lägga in sill, handla och städa. Imorgon kommer våra föräldrar hit och firar sonens 21-årsdag lite i förskott. På själva födelsedagen sitter nämligen sonen på ett flyg mot Hong Kong. Där ska han och en kille till hälsa på kompisar som jobbar som volontärer. Detta blir första gången vi firar julen utan vår son.


Dottern sticker med pojkvännen och hans familj till Dubai i övermorgon. De ska på ett bröllop där men sen styr de kosan mot Sverige och landar på arlanda på julaftons morgon. Ska bli så mysigt!!


Nej, nu får jag sluta snacka och börja leverera här hemma! Mors!

Inne i lobbyn på Hotel Post i Göteborg fanns det svävande julgranar.


#hotelpost #julgran #jul #sill #julgodis #flyg #flygvärdinna #äntligenhemma

Familj · Flyg · Resor
 
 
wiper

wiper

17 december 2013 12:00

Förstår att det var skönt att krypa ner i din egen säng och även få bli lite bortskämd av snälla maken. Ser ändå att du har fullt upp dina lediga dagar men det är ju bara kul saker. Roligt med sonens födelsedag också, spännande med volontärsjobbet. Dina barn har blivit lika äventyrliga som du.

Dubai som skall vara så vackert men det verkar inte finnas några gamla byggnader där. Häftigt med svävande julgranar

Ha det nu bra och sköt om dig

Varm kram



http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

17 december 2013 12:21

Att sova i egen säng, ja, det sätter man verkligen värde på efter några nätter på annan ort.

I år är det första ggn jag firar julafton utan båda mina söners sällskap. Men... vi firar alla tillsammans på söndag... Julafton kommer endast äldste sonen så det blir en annorlunda och lugn julafton. Det känns faktiskt helt OK.

 
Ingen bild

Anneli

17 december 2013 14:07

Varför inte ta det lugnt och vila under ledigheten istället! Det funkar ju faktiskt med köpt sill & godis också. Annars får du ta och delegera lite mera jobb till maken så att du får "helga vilodagen" du också!

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

17 december 2013 16:32

bröllop i Daubai låter inte billigt....

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga1

helga1

17 december 2013 17:00

Hannele; Det är pojkvännens mamma som gifter om sig. Bara familjen är med som gäster.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
helga1

helga1

17 december 2013 17:15

Anneli; Tack för omtanken. Känns som jag skulle behöva ta det lugnare. Lovar att vila snart!

Maken gör mkt han också!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

17 december 2013 19:35

Oj vad dina barn är ute och flänger och far. Inga dåliga resmål heller! Om jag är avundsjuk.. Japp det är jag ;)
Låter som om du har mysigt julpyssel framför dig.

ha en härlig kväll

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

17 december 2013 21:36

Hej Helga. ja välkommen hem till ditt eget krypin det är alltid skönast.
Fina flygande granar de hade riktigt snyggt ja så lite glitter har du ju upplevt alla fall med tanke på att du bodde i ett paket med häromdagen det var snyggt med. Jaha Dubai sa du och Hong kong med Det är en resande familj du har men det är kanske du som lärt dem hi hi,,, duktig du är att fixa allt julbestyr första dagen . Sov så gott sen

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fanny

17 december 2013 23:25

Är så glad för att jag har hittat din blogg, då jag hoppas på att få börja jobba som flygvärdinna i SAS i början av nästa år.
Jag var på min steg 3 intervju igår och imorgon ska jag äntligen få besked. Det har varit en lång höst med flera resor fram och tillbaka till Gardemoen där intervjuerna har ägt rum.

Det känns stort, kul och liite småläskigt på samma gång men jag vill SÅ himla gärna få jobbet, och jag vet att jag skulle trivas där uppe. Jag vet såklart också att det är ett väldigt slitsamt och tufft jobb, men jag tror att man får så mycket tillbaka att det blir värt det.
Oavsett hur det går imorgon så kommer jag fortsätta läsa din blogg, och inspireras av ditt yrke!

Helga

18 december 2013 07:23

Hoppas o håller tummarna!!! Kul att du hittade min blogg. Berätta sen hur det gick. Jag trivs fortfarande efter många många år.

 
Ingen bild

Fanny

18 december 2013 10:35

Jag fick positivt besked om kursstart, och efter avklarad kurs jobb !!!!!!!

 
helga1

helga1

18 december 2013 11:42

Fanny; Men så kul!! Välkommen till oss! Blir det Oslo-bas eller ska du jobba i Stockholm?

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

18 december 2013 15:12

Ja, här på Helgdag blogg hamnar vi verkligen av vitt skilda anledningar! Jag själv hittade hit första gången då jag googlade om hjälp för flygrädsla men blev kvar för att jag gillar bloggen. Dock har jag såklart svårt att förstå er tjejer som väljer att jobba uppe i det blå!
Hoppas ni får en trevlig kväll med födelsedagsfirandet, Helga!

Helga

18 december 2013 16:52

Åh vad gullig du är som berättar hur du hittade hit!!! Kram och tack!

 
Ingen bild

Fanny

19 december 2013 02:15

Tack för det! :-) Jag kommer ha Oslo bas. Bor i Ålesund så får skaffa mig en övernattningslägenhet i närheten av Gardemoen :-)

Helga

19 december 2013 07:08

Oj vad spännande. Lycka till!!

 
Åsa

Åsa

6 januari 2014 21:10

Åh, vad fint! Har bara varit utanför och sett "paketet".
Älskar alla julljus som finns. Ju mer desto bättre!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards