Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

Vi har stängt till på landet...

Av Helga - 6 oktober 2013 17:18


Vi åkte ut till landet sent igår eftermiddag. Vi satte på värmen direkt när vi kom dit och så gick vi ut på en långpromenad medans huset värmdes upp. Till kvällen blev det god mat. Jag hade lagat en boeuf bourguignon med timjanpotatis hemma som vi värmde på och till det tog vi lite rödvin. Så himlans gott, om jag får säga det själv (receptet kommer jag att lägga ut på min matblogg, Hillas matprat, inom kort)


Idag har vi städat ur stugan, kopplat ur varmvattenberedaren och tömt kyl och skafferi så nu blir det bara dagturer ut dit resten av hösten. I vår blir kommunalt vatten och avlopp inkopplat hos oss i stugan så vi kanske inte behöver beredaren något mer...


Grannen hade blivit av med sin båtkärra - nån fräck dj...l hade helt sonika snott den! Trist med såna skurkar...


          


Dottern reser vidare i Sydafrika och har nu nått Kapstaden och om en vecka är hon tillbaka i Berlin.


#höst #sommarstuga #mat #gryta

 
 
susjos

susjos

6 oktober 2013 20:46

Maken och svägerskan var till landet igår på dagen och var med på städdagen däruppe. Själv bakade jag pajer här hemma till kvällens party. Jag hoppas att åka upp till landet något mer under hösten och få mysa lite....

http://susjos.blogspot.com

 
Britt-Marie

Britt-Marie

7 oktober 2013 08:45

Tror det varit "stora stugstädarhelgen" lite varstans i landat :) I går eftermiddag när jag var på väg hem till Bohuslän efter en helg innåt landet, mötte jag lika mycket bilar på väg från kusten som en högsommarsöndag. Plus hur många båt-trailers som helst.

http://alicebm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards