Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

När får man rutavdrag?...

Av Helga - 5 januari 2013 11:15


Igår kväll var vi bortbjudna till vänner och fick en fantastisk middag. Jag var ju lite "bombad" som jag skrev om igår så fram emot midnatt var det svårt att hålla ögonlocken i en öppen position. När jag väl kom i säng sov jag som ett barn hela natten...


Vi funderade lite kring det här med rutavdrag för problemet som vi hade i vår elcentral för ett tag sen. Det var ju en mus som ställt till allt elände och den fick avlägnas. Räkningen från elektrikern kom igår och det stod ingenting om något rutavdrag.

Jag tror jag får ringa upp elfirman och fråga om vi kan få musavdrag istället   


Saffranspannkakan, som jag gjorde härom dagen, blev ju precis så god som jag minns att den kunde vara när jag bodde på Gotland. Så här såg det ut på tallriken strax innanvi fikade...


 

 
 
Sigrid

Sigrid

5 januari 2013 19:48

Besök gärna min foto/mode/häst-blogg: http://sigridofsweden.blogg.se/

http://sigridofsweden.blogg.se

 
wiper

wiper

6 januari 2013 10:24

Arbetskostnad på elarbetet kan du få rutavdrag på. Rotavdrag fick vi när vi plåtade in vår skorssten på huset. Vilken otur med musen men du har sån humor så jag skrattade gott åt "musavdrag" ;))Jag måste bara göra saffranspannkaka nästa ju för det ser så gott ut.

Ha en fin söndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

6 januari 2013 15:52

Åh så gott det ser ut. Måste erkänna att jag aldrig smakat detta, har du nåt bra recept så att jag kan prova?
Lena

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
helga

helga

6 januari 2013 19:29

Mortuta; kolla inlägget från 2/1 så har du en länk där...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards