Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Ibland är jag för optimistisk...

Av Helga - 6 december 2012 08:15


Helt klart var jag lite väl optimistisk igår angående mina aktiviteter - ingenting blev av.


Dottern ringde från skolan och sa att det var lönlöst att träffas på stan.  Hon hade mindre tid än hon trodde så vi skulle inte hinna göra något. På grund av vädret stannade jag då hemma.  Sen skulle jag ju på afterwork med kollegor men min buss fastnade bakom två stadsbussar som kört fast och som blockerade vägen helt. Jag steg av bussen och gick hem. Gick var kanske ett felvalt ord - pulsade passar bättre!


Jag skottade tre gånger under dagen men det märktes knappt. Sen skottade sonen två gånger och maken en gång. Dessutom var sonen gullig och hjälpte våra äldre grannar att skotta hos dem två gånger.


Idag är det dags att ge sig iväg till jobbet igen. Det ska bli spännande att se hur det fungerar nu - en del följdproblem är det säkert både på bussar, tåg och flyg men kanske börjar vi återgå till det normala. Snön drar norrut och jag hoppas att det har mojnat så problemen i trafiken kan ge sig.


 

Flyg · Natur · Resor
 
 
skrivmoster

skrivmoster

6 december 2012 09:35

Ni har betydligt mycket mera snö i söder än vi här uppe norr! Nu snöar det lätt med det ger ingen stor effekt än i alla fall.

Hoppas det inte är lika krångligt idag för alla som det var igår. Men det verkar vara en utopi att drömma om det ... hör bara om besvär i TV.
Ha ändå en bra dag och hoppas du kommer iväg dit du ska!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
trollmor

trollmor

6 december 2012 22:34

Snön kan verkligen ställa till det.Ljust och fint blev det i alla fall. Kram

http://trollmor.webblogg.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

7 december 2012 07:09

Lite tufft, vi har minus 15 grader, maken roar sig på skidor...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

7 december 2012 08:46

Tråkigt att inget blev av men ibland har man såna dagar ;)Just nu är jag glad att vi sålde huset för vi hade inte kunnat skotta så mycket som det blir nu med våra usla kroppar. Vilken gullig son du har.

Hoppas det går bra på jobbet och funkar som det ska. Sköt om dig

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards