Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Maken och jag ska ut och resa tillsammans...

Av Helga - 12 november 2012 13:00


Jag lever, även om det känns som jag nästan blivit golvad de senaste dagarna...   


Det händer lite väl mycket på jobbet nu - jag orkar faktiskt inte kommentera detta mer utan går bara vidare och tar en dag i taget.


 


Idag steg jag upp i ottan och hade turen att få gå upp samtidigt med sonen. Det är mycket roligare att gå upp samtidigt med någon - det känns lite mysigare liksom.


Igår firade vi maken (Fars dag) med chokladtårta, fruktsallad och grädde till fikat. Vi satt tillsammans i vardagsrummet med tända ljus och det ÄR härligt när vi alla kan samlas så här. Min egen pappa firade jag med gott knäckebröd och honung.


 


Maken har gått med på att åka med mig på en resa vid påsk så nu börjar sökandet efter en skön resa till varmare land. Vi har en vecka ledigt så högst troligt åker vi till Kanarieöarna eftersom avresedagarna verkar stämma bäst med det resmålet. Det känns bra att ha något att se fram emot i vår. Våra ungdomar har andra planer för påsken så detta blir första gången på över 20 år som jag och maken reser väg på egen hand...


 


I lördags såg dottern och jag den franska filmen, "En oväntad vänskap". Det var en sevärd och fin film!




  

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

12 november 2012 13:49

Roligt att möta barnen, sonen har serverat oss på en fjällstation, jo, inget uppmuntrande att lyssna på nyheter, på Hisingen varslar flera stora företag, även lite svajigt på makens jobb.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

12 november 2012 14:44

Ja du det är inget vidare just nu när det gäller flyget. Vilken oro det måste vara. Vad härligt far fick det på Fars Dag med toppenuppvaktning. Vad härligt att ni har en resa att se fram emot tillsammans. Man behöver vara själv ibland med sin man. Den filmen har jag hört talas om och skall se själv. Bra att du sett den och gillade filmen

Ha en härlig dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

12 november 2012 15:28

Vad skönt att du kan släppa lite på tankarna om jobbet, det är ju ändå inget du kan göra för att påverka det som händer!
En resa till värmen för bara dej & maken låter härligt, man behöver tid för bara sej själva ibland!

 
Kimmie

Kimmie

12 november 2012 19:05

Härligt att ha något att se fram emot också kan det säkert bli mysigt att resa bara ni två, man behöver kanske tränas lite inför en ny framtid när barnen så småningom är utflugna =). Hoppas du inte blir alltför hårt drabbad av allt elände på jobbfronten.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Mortuta

Mortuta

12 november 2012 19:38

Det är verkligen ett steg in i nästa del av livet...då man börjar resa utan barnen. Känns jättekonstigt först,men sen bra..om man tillåter sig att njuta av att vara bara två och inte håller på och funderar över hur det skulle varit om barnen varit med.
Hoppas att du kan stå rakryggad på nästa jobbpass och veta att ni gör ett bra jobb:)
Lena

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

12 november 2012 21:08

Hej!
Åh så skönt att planera resa. Hoppas ni hittar något bra.
Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Susjos

Susjos

13 november 2012 01:54

Ja, det är inte kul just nu med SAS, men maken gör som du, tar en dag i taget! Vi håller tummarna!
Har också beställt resa med maken- Gran Canaria i januari ;) ... Å visst var den franska filmen bra!
Kram!

http://susjos.blogspot.com

 
britten

britten

13 november 2012 09:59

Tänker och har tänkt på dig trots att jag varit helt borta från bloggens värld ett tag..Förstår.....En oväntad vänskap var en film som också grep mig......Det blir nog kanarieöarna för oss också i vår..vi funderar på Fuertoventura.....Kram på dig

http://pyrobritt.blogg.se

 
Åsa

Åsa

13 november 2012 12:31

Åh vad mysigt! Hoppas ni hittar en riktigt bra resa. Och att ni, naturligtvis får det kanon. Men det hinner jag ju önska er fler gånger. =)

http://wessand.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan" title="http://tiln.se]Filifjonkan[/url]" target="_blank">tiln.se]Filifjonkan[/url]

13 november 2012 12:57

Hej Helga. Åh så kul att ni kommer iväg tillsammans på en resa till Påsken härligt. Så fina blommorna dina är i ditt fönster de blommar så fint. Ja fars dag gäller det att ha lite extra gott och lite morgonkaffe på bricka kanske,. jag var till graven med en ros mer kan man inte göra i det läget men det känns med bra att göra så.Lite tänt ljus vid fotografiet är också obligatoriskt för mig på fars dag. Man har skapat sina egna traditioner så att säga. Ha det så bra

http://filifjonkan-se.bloggplatse detsamma tiln.se

 
skrivmoster

skrivmoster

14 november 2012 08:58

Som sagt ... bäst att ta en dag i taget. Men visst är det märkligt och inte alls bra för någon med det som skrivs.

Så roligt att ha något trevligt att se fram emot! Det kan behövas!

Ha en bra dag!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards