Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Bra resultat för flygbolaget...

Av Helga - 16 mars 2012 09:00


Hemma igen... Nu är det rast och vila inför veckans sista flygningar och sen är det HELG!

 

Igår flög vi runt med i stort sett fullsatta flygplan hela kvällen och flygbolaget har gått bättre än väntat här under första delen av 2012 - det känns härligt! Ombord hade vi bl a en av våra flitigaste kunder. Han är alltid vänlig och artig och sitter oftast på samma plats. Jag vet att han reser runt och föreläser om team, ledare och organisation. En annan av våra stamkunder är läkare och författare - jag har köpt två av hans böcker. Ytterligare en annan återkommande kund är professor och han känner många av oss i kabinpersonalen till namn. Det är roligt när man "lär känna" kunderna och får veta lite mer om vad de gör i yrkeslivet.


 


Igår när vi skulle börja jobba utifrån en nordlig flygplats landade ett flygplan som egentligen skulle till Kiruna. Det fanns inte personal i flygledartornet på flygplatsen i Kiruna pga olyckan med ett norskt Herkulesplan.


 


Idag kom Aprilschemat och jag är ledig på påskafton. Jag slängde snabbt in en ledighetsansökan för ytterligare några dagars ledighet på påsklovet. Vi får se om jag får det!? Sonen ska troligen åka med sin flickvän till Skåne under påsken och dottern ska spela i en stor basketturnering. Vi hänger väl på till turneringen som hejarklack!! Jag tror inte sonen vill att vi ska hänga på till Skåne som hejarklack   


 


Flyg · Sport
 
 
wiper

wiper

16 mars 2012 11:29

Härligt att du har lite ledighet att se fram emot och vad skönt att det går bra för flygbolaget. Du får verkligen träffa intressanta människor och det betyder mycket att dom är vänliga och trevliga. Hemskt med det försvunna planet. Hoppas du får lite fler lediga dagar i påsk. Härliga intressen dina barn har, inte illa att få vara hejarklack ;)) Fick påskkänslor av den fina bilden

Ha en fin dag och sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

16 mars 2012 19:09

Härligt att förhoppningsvis ha lite ledighet att se fram emot. Håller tummarna att du får igenom det. En annan får bara dom två dagar som ingår sen är det bara att jobba igen.
Kul med stammisar..
Ha en trevlig helg

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
ingrid

ingrid

17 mars 2012 01:24

Vad härligt med ledighet i påsk för dig. Håller tummar och tår att du får ledigt dom dagar du sökt.

Det är säkert ömsesidigt från stammisarna som åker med er, att dom känner sig hemtama med er :-).

Jag såg också filmen Taken och den var bra.

Önskar dig en finfin helg
Ingrid

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

17 mars 2012 09:45

Trevligt med återkommande resenärer, som blir något av bekanta och säkert känner sig hemma bland er. Bra att flygbolaget går bra! Då bör de inte dra in personal ...

Det är så sorgligt med planet som är borta och där de nu börjar hitta vrakdelar.

Önskar att du får din ledighet och att det blir en härlig påsk med hejaklack och mycket mera!
Trevlig helg nu i första hand!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

17 mars 2012 10:44

Kul när du nästan lär känna igen och få relation till folk på planet!

Hoppas din ledighet går igenom.

http://wessand.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

17 mars 2012 19:52

Klart du ska ha fler dagar ledig i påsk!
Så! Nu var det bestämt. Du kan hälsa ledighetsbestämmarna från mej bara så ordnar det sej. Jupp!

http://tankarochbilder.wordpress.com

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

18 mars 2012 11:19

tråkigt med herkules... Det måste vara roligt att känna igen folk.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards