Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Snart är det dags för studentmottagningar...

Av Helga - 10 maj 2011 08:12


Vilka fantastiska försommardagar vi har nu... jag njuter!



Idag börjar jag jobba ganska sent på eftermiddagen så jag ska ta fram en solstol och njuta av det fina vädret...


Igår flög jag ju med en av mina "adepter" igen och det gick finfint. Det finns mycket nytt för eleven att lära sig, men efter några flygningar till så ska nog det mesta vara på plats. Jag känner igen mycket av ungdomarnas sätt hemifrån - många av de nyanställda är ju inte mycket äldre än min son (som är 18 år).


Så nu är man morsa både hemma och på jobbet ;)


Snart är det dags för studentexamen och vi är bjudna på fyra mottagningar och troligen blir det ännu en. Här i Uppsala går alla skolor ut samma dag också så nu har vi lite huvudbry. Ska vi åka runt som familj och stanna kort på alla ställen eller ska vi dela upp oss och vara ensamma på de olika ställena?


Sonen är också 92:a men har gått om ett år pga ett mindre lyckat val till gymnasiet. Så här i efterhand är jag glad att han valde om efter ettan eftersom han kom helt rätt efter sitt omval.


Tjolahopp!




 
 
britten

britten

10 maj 2011 09:59

ja nu är det riktigt riktigt underbart...och det kommer mera har jag hört

http://gliteroga.blogg.se

 
Åsa

Åsa

10 maj 2011 14:31

Här är det också studentdags. Bara ett kalas än så länge eftersom det är lite mittemellan mina barn. Nästnästa år blir det värre.
(och jag menade definitivt även peppande bloggkommentarer också i mitt tack till alla som ställt upp. Så, tack!).
=)

http://wessand.blogg.se

 
Eva

Eva

10 maj 2011 16:46

Hej!!
Usch vilket dilemma. Jag hade nog tagit familjen på en "rutt" och firat alla lite. Det sista stället ni hamnar på stannar ni till siste man :)

Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

10 maj 2011 20:01

Lite dumt att alla går ut samtidigt, i år har vi inga studentmottagningar men annars kan det bli några veckor med spring till olika skolor =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele på Irland

Hannele på Irland

11 maj 2011 00:25

I Göteborg är det olika dagar för olika skolor. Skönt att barnen tagit studenten (nu ska jag till Irland, maken är i Milano och i München... :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Stattinskan

Stattinskan

11 maj 2011 07:20

Är det tulpaner på sista bilden? Oavsett ... GUD SÅ VACKERT!
Gomorron :-D

http://stattinskan.blogspot.com

 
wiper

wiper

11 maj 2011 07:51

Ja du det känns som högsommar. Det behövs lite äldre erfarna på alla arbeten men som jag hörde på tv i går så vill dom inte anställa folk över 43 år så man undrar vart alla skall ta vägen och hur dom skall försörja sig till dom är 70 år. Fattar inte hur dom tänker.Vad mycket kul ni har att se fram emot. Jag själv kan inte glömma min sons studetdag som var jättefin och kul. Det var nu snart 20 år sedan och man undrar vart tiden tagit vägen. Skönt att din son kände att han gjorde rätt val. Vilka fina blombilder.

Ha en härlig dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
helga

helga

11 maj 2011 08:21

Tack för era kommentarer!

Stattinskan; Ja, tulpaner längst ner från Stadsparken i Uppsala...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

11 maj 2011 08:51

Så vackra tulpaner! Riktig vårbild! Jag gör ett stopp i Uppsala om tre veckor och då kanske man kan se lite andra blommor!!

Studentfester och annat missar vi för vi drar... till barnbarnen!
Ha en underbar dag i solen!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

11 maj 2011 09:24

Det finns säkert mycket fint i Uppsala då också... Ha så mysigt med barnbarnen!!

 
UnderCover

UnderCover

11 maj 2011 19:32

Den som inte njuter nu måste vara...hm...måste vara...*funderar*...måste vara pollenallergiker. Typ

Jädrans vad många l det var i det ordet då. Rekord?

http://tankarochbilder.blogspot.com

Helga

11 maj 2011 20:23

Många l var det ;)

Inte så kul att ha allergi nu nej!

 
Emelie - mamman som älskar vitt

Emelie - mamman som älskar vitt

12 maj 2011 11:37

Vilka underbara blomster : Sååå fint! :)

Ha en jättebra dag, kramar!

http://njutensmula.se

Helga

12 maj 2011 11:56

Visst är det fint den här tiden. löjtnanthjärta har jag hemma i trädgården och tulpanerna är från Uppsala stadspark...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards