Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Rekond för hela kroppen...

Av Helga - 27 augusti 2010 08:00


Igår bakade jag kanelbullar och eftersom jag inte brukar baka några bullar under sommaren så var frysen helt tom på fikabröd. Jag smakade en bulle när de var varma och det finns väl inget godare än en pinfärsk kanelsnurra?


  


Sedan var det dags för tuttografi... Det är inget jag gillar direkt, men jag är tacksam att jag får göra en screening då och då - man vet ju aldrig hur det är ställt...


Det känns som jag har en hel genomgång av kroppen just nu med diverse undersökningar hos tandläkare, tandhygienist och doktor framöver... Just tanddelen är någon jag verkligt ogillar. Finns det en OGILLA-knapp här någonstans?


Nyligen såg vi en bra tonårsfilm - den heter "Freedom writers" och handlar om ett gäng "hopplösa" ungdomar i USA som tack vare en entusiastisk lärare lyckas bra i skolans värld... Läs mer om filmen här.


Idag ska jag och maken på en begravning så idag tänder vi ett ljus för D...

  


 
 
wiper

wiper

27 augusti 2010 08:31

nu blev jag riktigt frestad ;) det ser supergott ut och du är bra på att baka ser jag. Ja du ibland kommer allt på en gång. Jag skall också till tandhygenisten. Mammografi får man nu gå på tills man är 74 år så dom har höjt gränsen.

Den filmen har jag sett och den är hur bra som helst. Tråkigt att nån som ni känner gått ur tiden.

Ha en fin fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

27 augusti 2010 08:38

Nybakta bullar slår nästan allt :)
Fast det är inte ofta jag får uppleva det eftersom jag är så dålig på att baka själv..

Hmm Freedom Writers har jag nog inte sett..?

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Statinskan

Statinskan

27 augusti 2010 09:16

Inte ska du vara utan "ogilla-knapp" heller. Närå, jag slänger in en stor en så kan du sitta trycka hela helgen ;-)
Gomorron

http://metrobloggen.se/stattin

 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 augusti 2010 09:55

Godförmiddag fru kanelbulle då? Så du suktas mm mumsigt är det med varma snurror helt överens med dig där,Visst är det bra med tuttografin men inte så roligt det känns att man har sådana då men det går fort över men tänderna de är inte heller lustiga att få översedda svider både i munnen och plånboken med .Hoppas du inte har något som r trasigt ser att du har en lite jobbig del av livet framför dig brukar vara väldigt vackert men det tar rätt hårt i själen på en oavsett det är ungt eller gammalt men hoppas det går bra för er, kramis till dg

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

27 augusti 2010 10:08

haha det är nog många som ville det. Men det räckte med killen jag spana in det såg det och börja skratta :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

27 augusti 2010 16:49

Wiper; det är en faster på min mans sida som gått bort - tråkigt, men det var en fin begravning.

Sussi; Du får smaka en cyberbulle ;)

Statinskan; Jag ska trycka på den knappen hela helgen!

Filifjonkan; Det var en faster till min man som gått bort.

Johanna; Kul för alla utom dig då kanske ;)

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Hanneles bok-paradis

Hanneles bok-paradis

27 augusti 2010 17:17

Mums, egentligen har vi största behovet på sommaren med all trädgårdsfika :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

27 augusti 2010 19:19

Bullarna såg kanongoda ut!
Begravning är ju inte så kul förstås...

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

27 augusti 2010 20:52

Freedom writers tyckte jag också riktigt bra om, en bra lärare kan göra stor skillnad. Jag kommer absolut ihåg de lärare som hade en passion för sitt jobb. Beklagar att ni förlorat någon - hoppas begravningen var "fin" och gav ett värdigt avslut för denna person.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Frejda

Frejda

27 augusti 2010 21:16

Jag äter faktiskt nästan aldrig bullar, förutom när de är just pinfärska. Då är de så himla goda med ett glas kall mjölk. Det är på något vis barndomsminnen för mig. :-)

http://frejdastorp.bloggagratis.se

 
Susjos

Susjos

27 augusti 2010 21:27

Bullar ska vara nygräddade,annars får det va :) Mums så gott!

http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

27 augusti 2010 21:33

Hannele; Vi köper bullar när vi är i stugan - vi har så liten ugn där...

Åsa; Det gick ändå bra på begravningen...

Kimmie; Det var väldigt fint och ljust!

Frejda; Jag tar heller aldrig bullar ur frysen - de ska vara färska!

Susjos; Håller med dig :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards