Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

De hade rest runt kring Púla i Kroatien...

Av Helga - 22 augusti 2010 16:24

Det var en tidig start och jag var på plats på trafikkontoret på Arlanda redan klockan 5.30 Så bar det av mot Púla i Kroatien. Vi hade fullsatt både dit och hem trots att många skolor har börjat redan. Flygtiden är ganska kort till den här destinationen men vi hann med alla sysslor ändå.


På hemvägen pratade jag bl a med ett ungt par som köpt enbart flygstol och som sedan rest runt lite på egen hand kring Púla... De verkade ha haft en härlig tvåveckors-semester. Efter den charterflighten var det en stunds rast och vila på Arlanda innan vi flög vidare söderut i Sverige.


Nu är jag på mitt hotellrum och ska snart träffa de andra för att gå ut och ta en bit mat på stan innan hotellsängen vaggar mig till sömns. Jag tror vi går till O'Learys som ligger ganska nära hotellet...


Ha en skön söndagskväll!


 
 
-Nena-

-Nena-

22 augusti 2010 20:20

Vad spännande att bara köpa en stol så där och sedan resa runt så där.
Hoppas du får en natt med skön sömn.

http://nena.bloggagratis.se

Helga

22 augusti 2010 20:28

Ja, det verkade spännande!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

23 augusti 2010 10:24

Hej Helga jaha du är på flygande vinge igen byter destination lika lätt som herrar byter skjorta,,med den enda skillnaden då att du får betalt ör det men det får inte skjortbytande herrar tror jag inte åtminstone, Ja så är man tillbaka efter sommaruppehållet . Tiden är lite mer tillräcklig nu igen så jag kör ett tag igen då. Hoppas du haft semester i er fina stuga i år med då Skall läsa ikapp mig sen ,

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

23 augusti 2010 11:53

Kul att du är tillbaka igen - kikar in till dig snart :)

 
Åsa

Åsa

23 augusti 2010 10:46

Det måste ju bli en del uteätande för dig. Tröttnar du på det eller är det skönt att slippa laga mat?

http://wessand.blogg.se

Helga

23 augusti 2010 11:53

Jag är trött på pajer och bakad potatis, men en god middag ute är bara skönt!

 
Hanneles bok-paradis

Hanneles bok-paradis

23 augusti 2010 11:16

du går väl upp ungefär när jag lägger mej :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

Helga

23 augusti 2010 11:52

Är du uppe såå sent!

 
Sussi

Sussi

23 augusti 2010 15:54

Å vad kul att du fick dig en övernattining på resmålet. Kroatien har jag varit i en gång och jag stortrivdes..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

23 augusti 2010 22:14

Jag har också varit i Kroatien en gång för länge sedan. Jättefint!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards