Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Vem har lagt det där i min garderob?...

Av Helga - 4 augusti 2010 12:29


... och efter allt mitt flängande och efter mina försök att behålla semesterfeelingen så har jag gått och blitt förkyld... Nu måste jag vila och komma igen till jobbet om några dagar när hälsan är på topp igen!


Det är en regnig dag också så vad kan passa bättre än att rensa ur min och dotterns garderober. En del klädesplagg tittar vi bara på och undrar vem har lagt den där i MITT klädskåp??? Har jag någonsin gillat det där? Det är ganska kul faktiskt!


Igår när jag var på ICA såg jag en äldre herre använda sig av ett fult knep. Han knipsade av tomaterna från kvisten på de dyrare kvisttomaterna så att de skulle se ut som de vanliga tomater som kostade hälften så mycket. Ganska fräckt! Jag fick god lust att säga till honom att jag såg vad han gjorde... Han stod hela tiden och såg sig ängsligt om. Min insats blev bara att blänga på honom lite för länge.  ICA-handlaren överlever säkert ändå!


En rosenbuske och blåeld...

  

 
 
Kimmie

Kimmie

4 augusti 2010 14:05

Hoppas du kryar på dig snabbt! Skönt att få rensat i garderoben jag hittar också grejer ibland som jag inte förstår hur det har hamnat där =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

4 augusti 2010 14:10

Hade en så'n där period i början av min ledighet. Gick i genom varenda låda å vartenda skåp å kastade. Jädrans vad skönt det är så här efteråt. Men varför, VARFÖR, spar man på så himla mycket skräp? Å varför har man dubbel uppsättning av så'nt man knappt använder.

Det dumma med så'na där röjningar är att det blir så himla gott om plats att stoppa nya vad-ska-jag-med-till-prylar på...

http://undercover.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

4 augusti 2010 14:12

Oj, glömde ju krya-på-dej-kramen juh

Krya-på-dej-och-se-till-att-bli-frisk-snabbt-kram :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

4 augusti 2010 21:24

Nu har jag läst ikapp hos dej...oj va mycket du gjort...mysiga saker...det finns mycket fint här upp mot oss också...Mårbacka, selma lagerlöv...sola i karlstad..haha....kom upp hit och kom in till oss...finns hallon i massor, bara att plocka...men först skall du bli frisk...piggna på dej, kramen

http://blogg.vf.se/kicki

 
Ingela

Ingela

4 augusti 2010 22:03

Du får krya på dig
Borde också städa garderober men ids inte... än.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

5 augusti 2010 01:06

Krya på dig!

Kul att städa garderober ibland och jag har också hittat kläder i min som jag undrat hur de kom dit ;)

Fräck herre det där =(

http://nena.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

5 augusti 2010 09:16

Vad tråkigt att du blivit förkyld! Hoppas det ger sig på några dagar. Det var ingen snäll farbror som gjorde så med tomaterna... KRAM!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

5 augusti 2010 09:57

vilken otur att du gått och blivit förkyld. Hoppas det går över fort..

Rensa garderob kan vara ett skojigt tidsfördriv. Vissa saker undrar man verkligen hur man tänkte när man köpte hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

5 augusti 2010 12:15

Kimmie; Tack - Jag ska nog snart vara på gång igen... Men jag måste vara försiktg med flygandet när jag är förkyld.

UnderCover; Tack för kryapådighälsningen. Visst är det bra att få plats för påfyllning :)

Kicki; Jag har varit en del i Värmland - särskilt när jag var ung. Jag har ju släkt i de trakterna!

Ingela; Tack! En dag måste man bara rensa - så är det :)

Nena; Tack! Ja, men han straffades nog av att han såg ut att ha dåligt samvete.

Pisan; Tack! En busig äldre man...

Sussi; Tack! Ja, faktiskt var det riktigt kul...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards