Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Så var min flygdag igår och basilikaplantor...

Av Helga - 23 april 2010 07:47


Så fick jag då äntligen komma iväg och flyga igen igår, men många kollegor satt fortfarande fast på bl a Arlanda eftersom det var en hel del problem med inrikestrafiken även igår... Nu har nya beslut tagits av Transportstyrelsen så att vi även i Sverige har infört tre zoner för flygning i områden med vulkanaska. Detta kommer att göra att fler flygningar kan genomföras från och med nu. Läs mer här.


Det var iallafall jätteroligt att få pröva sina vingar igen efter ett veckolångt flygstopp. Jag flög först till Tyskland och sedan till Ryssland och lyckades producera ca 11 flygtimmar. Allt var lite upp och ner eftersom trafiken stått stilla så länge. Bland annat hade vi inga tidningar att erbjuda våra passagerare och cateringen som normalt består av en riktig måltid för våra affärsresenärer bestod nu av en smörgås och kaffe. Många passagerare var ändå överlyckliga över att äntligen vara på hemväg... Mat och tidning var oväsentligt!


Här listar jag några olika människor jag stötte på igår:


* En man som varit strandad i Tyskland under hela stoppet. Han skulle vidare till Finland, men Helsingfors och Tammerfors höll stängt igår eftermiddag.


* En familj med en 3-årig dotter hade varit i USA och inte kunnat resa hem på 5 dagar. Deras amerikanska flygbolag hade inte stått för några extrakostnader som familjen haft.


* Ett par hade haft turen att ha rest ut innan vulkanutbrottet för att hämta hem ett adoptivbarn. De reste hem igår som planerat. Det måste vara ödet som gjorde att just den här familjen slapp allt strul...


****************************


Jag sådde bl a basilika för ett tag sedan. Nu har det grott så bra så jag har planterat om plantorna i större krukor...

  

 
 
britten sa

britten sa

23 april 2010 09:10

Ja det blev ju inget London för oss men vi har det riktigt bra i Tallin med SPA behandlingar och fin shcpping...jag vill också sätta basilika..undrar om man kna ha den på balkongen?
Kan tänka mig att det är skönt att vara igång igen

http://glitteroga.blogg.se

 
Pisan

Pisan

23 april 2010 10:25

Taskigt av det amerikanska flygbolaget. Önskar dig en fin fredag och helg! Kram! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

23 april 2010 13:27

Britten; Tur ni hade en plan B så det blev en resa av iaf. Det låter mysigt med SPA o shopping. Basilika är ganska känslig. Den ska stå skyddat från regn och blåst så jag brukar faktiskt inte ha den ute utan i ett soligt fönster.

Pisan; Det är andra regler för amerikanska bolag mot vad vi har här inom EU. Ha en skön helg du också!

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

23 april 2010 13:52

Måste vara skönt att vara igång igen. Och vilken tur för adoptivfamiljen! I det läget vill man ju inte ha nåt strul!

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

23 april 2010 16:39

Åsa; Det hade kunnat bli hur tokigt som helst för dem... men de hade nog en beskyddare ;) Hoppas din dotter kommer iväg nu som planerat imorgon...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards