Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Äntligen något nytt på askmolnfronten och vår dag på landet...

Av Helga - 19 april 2010 08:07


Äntligen händer något nytt på askmolnfronten, se här på svt´s hemsida eller här på DN´s hemsida.. Arlanda öppnade igen idag klockan 08.00 Hur länge detta varar är ännu oklart men man har nu chansen att ta hem vissa flygplan, passagerare och besättningar som strandsatts utomlands och så sakteliga kanske övrig trafik rullar igång norrut och västerut. Tipset passagerarna får är att kontrollera sitt flygbolags hemsida innan man reser ut till Arlanda eller någon annan flygplats i Sverige. Jag vet att SAS har en väl fungerande facebooksida som jag rekommenderar... Där kommer hela tiden uppdateringar om alternativa transporter och möjlighet att ställa frågor.


Igår åkte maken och jag ut till stugan utanför Norrtälje. Sonen var hos en kompis och dottern hade ett uppdrag tillsammans med sitt lag för att tjäna ihop pengar inför en lagresa i juni.


Här följer en bildkavalkad från vår dag på landet (klicka på bilderna för större format);


   

Vid havsviken                     Lite längre ut                      Det är mycket att kratta

     

Vitsippor                               Krokus i mossan               Bakom rabatten

      

Knuttimrat hus      Vår stuga                              Köksfönstret


Tillägg kl. 16.15; Enligt eftermiddagens radiosändningar börjar det se lite mer hoppfullt ut nu vad gäller askmolnet. Vulkanen sprutar inte lika mycket aska längre . Läs mer och hör här.

 
 
Sussi

Sussi

19 april 2010 09:10

Vad skönt att Arlanda har öppnats igen så dom strandsatta kan komme hem i alla fall. Då kanske jag vågar ställa ut utemöblerna idag då.

Jag var där lite efter 14 men vi kanske gick om varandra ;-)

Ha en fin fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Frejda

Frejda

19 april 2010 09:38

Så himla fint ställe! Tänk när det blir lite sommargrönt också. :-)

http://frejdastorp.bloggagratis.se

 
Bitte

Bitte

19 april 2010 09:44

Vad fint det ser ut, där kan jag tänka mig att ni trivs alldeles ypperligt!

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
britten sa

britten sa

19 april 2010 09:51

å vilket underbart andningshål ni har där...
Tack för bra info..ser ut som om vi får invänta ytterligare besked klockan 14....jobbigt att inte veta..ha det gott vad du än gör

http://glitteroga.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

19 april 2010 10:10

Vad skönt att trafiken är i gång, i varje fall delvis. Man kan hoppas att en del hinner ta sig hem som suttit fast på annan ort.
Ser härligt ut vid stugan, fullt av vårtecken.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

19 april 2010 10:19

Kan verkligen inte vara roligt för dom som sitter ute i världen utan att kunna komma hem. Eller sitta i buss hur länge som helst.

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

19 april 2010 10:26

Härligt att det börjar röra på sig och går att flyga till vissa ställen igen. Vilken fin stuga ni har och vad kul att du bjuder på dessa bilder som man blir lyrisk av. Bara att ha en stuga vid vatten är mycket värt.

Ha en fin måndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

19 april 2010 11:23

Åh vilka fina vårbilder! Ja, nu får du väl ut och flyga igen verkar det som. Ha en fin måndag! KRAMAR! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

19 april 2010 15:19

Härliga foton från Rådmansö! Jag längtar ut dit till stillheten och lugnet :)
Vilka fina köksstolar ni köpt! Nu blir jag sugen på det också :)
Maken jobbar idag..ska bli kul att höra om det varit en lugn dag?
Kram!

http://susjos.blogspot.com

 
britten sa

britten sa

19 april 2010 19:00

Tack tack tack för tipset ..klart vi åker med SAS

http://glitteroga.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

19 april 2010 20:04

Ja tänk vad det kan ställa till en massa...

Härliga bilder och er stuga ser mysig ut.

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

20 april 2010 07:49

Förresten..
Glömde säga det sist jag var in och kommenterade. Vilken mysig stuga ni har. Kan tänka mig att det är jättefint där när det är grönt och blommorna blommar :-)

Ha en fin fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

20 april 2010 08:43

Sussi; Ka, nu har iaf SAS flugit hem folk från
bl a Egypten. Kul att du gillar vår lilla stuga...

Frejda; ja, då blir det förstås ännu finare...

Bitte; Ja, vi trivs och myser när vi är där... när vi inte krattar då frstås ;)

Britten; Ja, det måste vara oliidligt att inte veta hur det ska bli. Säger de rätt ut att det är kört så kan man ju förhålla sig till det.

Kimmie; Ja, nu tror jag att man börjar få hem de som fastnat på olika håll... Skönt början iaf.

Åsa; Nej fy så rörigt det blev. Hoppas dottern kommer iväg till Spanien nu då... Det ser ju lite bättre ut nu iaf.

Wiper; Tack, vi trivs jättebra därute. Vi har inte sjötomt men bara ca 300 meter ner till viken...

Pisan; Tack... kanske blir det flyga av imorgon igen...

Susjos; Ja, Rådmansö is the place ;) Imorgon ska jag ut till Aelanda - då bli det intressant att se hur det är just nu.

Nena; Tack! Myckert rörigt just nu ja.

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards