Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Inget jobb på jouren och stolarna är på G...

Av Helga - 18 april 2010 09:45


Idag är min sista jourdag och aldrig har jag väl haft så lite att göra på en "standby-vecka"... Nu önskar jag av allt mitt hjärta att vulkanen lugnar ner sig eller att vindarna vänder och det fort... Det har även skapats debatt kring flygförbudet - kommer förbudet att hävas? Läs mer här.


Vi kom igång med monteringen av IKEA-stolarna sent  igår kväll. Den ena blev nästan klar och den andra vilar fortfarande snällt i sin kartong. Det kommer ännu en bild när stolarna är på plats i köket.


Idag har jag egentligen också jour, men jag tror vi vågar åka ut till landet en sväng (jag ska dubbelkolla på flygbolagets hemsida först). Förra helgen var det fortfarande ganska mycket snö vid stugan enligt maken men nu kanske det smält bort mer i den soliga hörnen så vi kan kratta lite.


En fika och en promenad längs med havsviken blir det säkerligen också...


  Min nya vän Ingolf...  




Anledningen till att vi bytte köksstolar ser ni här;

  

 
 
tant Hannele

tant Hannele

18 april 2010 10:48

väldigt märkvärdigt det som händer, vi är sårbara och beroende av naturen, man kan tydligen inte styra allt i sitt liv.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

18 april 2010 12:29

Hej nya vännen Ingolf ;-)
Ingolf var väldigt fin..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
imse

imse

18 april 2010 12:54

Jättefin stol.
Det måste kännas märkligt för er i flygbranschen när allt står stilla.

Min man var till Arlanda för att hämta bilen sent igårkväll. Det var som en spökstad, sa han. Helt nersläckt.

http://zvammel.blogspot.com

 
Bitte

Bitte

18 april 2010 14:19

Vad det låter skönt med strandpromenad! Blåser det inte hos er? Här är det blåsväder, minsann. Snygg den där Ingolf :-)

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

18 april 2010 16:37

Hoppas planen kommer igång snart, många som väntar nu.. hoppas stolarna blev bra :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

18 april 2010 16:37

Oj då, ja det var ju dags att byta stolar när dom ser ut så där :0). Jättefina dom nya, men det är ju ett "meckel" att montera ihop Ikeamöbler men bara det är gjort så.
Ha en go kväll.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

18 april 2010 19:18

detta är ju inte klokt - vad gör man? startar ett helikopterbolag?
tur att du kan hålla dig sysselsatt1
spill inte på de nya fina stolarna!
kram Carina

http://soldatmamma.blogspot.com

 
kicki

kicki

18 april 2010 19:55

Sitter här på hotellrummet i Sundsvall, har precis centralen nedanför hotellet...massor av tåg kommer, säker mer än vanligt för att inte flyget går..
Kul att du tänkte på mej under körslaget igår. Pappan till pojkarna var min första arbetsgivare när jag började som 23 åring på vårdcentralen i Molkom. Han sjunger opera och hela den familjen sjunger. Kram på dej

http://blogg.vf.se/kicki

 
Frejda

Frejda

18 april 2010 21:15

Jag har tänkt på dig nu när alla flygningar varit inställda. Men det verkar som om du hittat annat att sysselsätta dig med. :-)

http://frejdastorp.bloggagratis.se

 
Lindah

Lindah

18 april 2010 22:15

Vilken bra blogg du har! Väldigt bra blandning melan fakta och personligt! =)

Mvh
Lindah
www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com

http://www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

18 april 2010 22:19

Snygga stolar! Och jag hoppas att det löser sig med flygningarna snart.

http://wessand.blogg.se

 
britten sa..

britten sa..

19 april 2010 00:02

det var en mycket fin vän du skaffat dig...ja sitter här också i kväll och undrar om jag ska åka till LOndon eller inte....kram

http://glitteroga.blogg.se

 
helga

helga

19 april 2010 08:27

Hannele; Det är ganska nyttigt att upptäcka det ibland.

Sussi; hahaha... vi kikade även på bl a MIO men hittade inget bättre än Ingolf.

Imse; Jag kan tänka mig att det var öde. Jag har inte varit där sedan i torsdags.

Bitte; Vi hade lite kallt men sol tills ca kl. 15 och då skulle vi åka hem - så det passade ju bra!

Sofia; Igår hann vi inte montera mer på stolarna eftersom vi åkte till stugan istället. Ja, nu rullar trafiken igång så smått idag och så får vi se vad som händer sedan.

Ammis; Det var nog bäst att byta. Man kunde ju slagit sig både gul och blå på de gamla stolarna.

Carina; jag lovar att inte spilla ;) Nu drar det igång så smått idag. Håller tummar och tår korslagda för en god fortsättning på detta...

Kicki; Kul att du känner till Rongedahls så väl. De är jätteduktiga och härliga! Hoppas du har det bra i Sundsvall.

Frejda; Man får hitta på annat så klart... Nu hoppas jag på fortsatt bra flygläge idag och framöver.

Lindah; Tack, vad glad jag blir. Jag ska kika in hos dig också!

Åsa; Tack - kul att du gillar stolarna...

Britten; Ja, hur ska det gå. Hoppas det löser sig. Har ni någon plan B??

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards