Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Otrolig turbulens på flygbolaget...

Av Helga - 12 mars 2010 08:05


Igår var jag skjutsgeneral på kvällen när dottern och hennes kompisar skulle till träningen. Efter det passet åkte  jag och handlade - det skulle inhandlas matsäck inför dotterns resa till Malmö i helgen. Där ska hon och hennes lag spela basket...


Det är otroligt mycket turbulens på flygbolaget just nu. Förhandlingar om försämrade arbetsvillkor, sänkta ersättningar, bråk mellan olika fackföreningar, rädsla för konkurs, stämningshot från anställda... Jag får lust att bara stoppa i öronpropparna och traska på. Jag vill bara ha arbetsfrid och mitt roliga jobb kvar att gå till. I natt verkar en viktig pusselbit ha fallit på plats - kan det innebära en tid av ro???


Idag ska jag hjälpa min kompis i Raggadollbutiken. Butiken är öppen klockan 11-18 och jag ser fram emot att få träffa många trevliga kunder. Råkar du finnas i Uppsala skulle det vara roligt om du tittade förbi.


  

 
 
Kimmie

Kimmie

12 mars 2010 08:48

Usch det är så jobbigt med all oro och turbulens. Hoppas det fixar sig. Ha det så kul i butiken.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

12 mars 2010 09:51

Hoppas verkligen att det innebär arbetsro för dig. Vad jobbigt när det blir så. Håller tummarna för att du skall få ha kvar ditt jobb. Tyvärr är det lite långt mellan Uppsala och Landvetter annars skulle jag absolut komma och hälsa på i butiken :-)
Kramar från mej!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 mars 2010 10:15

Hej helga Jaha det är dags för basketturné för dottern spännande hoppas det går bra för hennes lag. Ja jag såg om Sas och förhandlingarna måtte det bli till glädje för dig så u kan ha jobbet kvar men har ju läst att det är svångremspolitik på Sas med som övriga flygbolag, Tråkigt
Men kanske nu då ha det så bra där i butiken lite långt för mig men har en väninna där i krokarna kanske tittar hon in

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

12 mars 2010 15:43

Fy så jobbigt. Det blir så tråkigt om hela stämningen på jobbet påverkas.
Hoppas det löser sig så gott det går.

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

12 mars 2010 16:20

Håller tummarna för att du ska få fortsätta gå till ditt roliga jobb.

Visst är jag i Uppsala men här ligger man nedbäddad. Tror inte du vill träffa på mig idag. Har varit magsjuk hela natten :-(
Så jag håller mig hemma jag ;-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

12 mars 2010 20:05

Hag hoppas verkligen att du får lugn på jobbet och att du får behålla det.

Hoppas du haft en trevlig dag i butiken.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

13 mars 2010 09:44

Kimmie; Ja, lite arbetsro skulle sitta fint!

Pisan; Skulle vart kul om du kommit in :)

Filifjonkan; Nu hoppas jag på lite lugn och ro på jobbet några år. Om vi nu finns kvar alls... Hade gärna sig dig eller din väninna igår ;)

Åsa; Ja, vi håller tummarna för framtiden...

Sussi; Stackars dig som är sjuk - ingen höjdare. Hoppas du mår bättre idag!!

Nena; Jag hoppas också på det!! Jag hade trevligt i butiken.

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Hannele

Hannele

13 mars 2010 11:14

och i Finland strejkar lastbilscahufförerna..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

14 mars 2010 13:19

Hannele; Mycket sånt den här årstiden...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards