Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Dags att resa bort snart...

Av Helga - 4 maj 2009 08:38


Idag ska jag åka till min väninnas nya butik igen och se hur arbetet fortskrider. Hon ska träffa en målare på förmiddagen och sedan ska vi luncha innan hon ska på nästa grej. Det är mycket att göra när man förbereder öppnandet av en ny affär...


Jag har bokat tågbiljetter till den dagen när dottern ska åka iväg på sitt konfirmationsläger... Det är inte så långt tills det är dags och nu börjar jag inse att jag får vara utan min fina tjej i hela fyra veckor i sommar...  Det kommer att bli jätteroligt för henne, men tomt för oss som är kvar hemma. En kusin ska gå på samma läger och det känns bra!


Igår ringde min syster om just detta med lägret och konfirmationen och vi pratade igenom hur vi ska fira efteråt på vår släktgård. Det känns bra att samarbeta med min egen syster kring bjudningen - det funkar smärtfritt oss emellan...


Tänk att det är två år sedan sonen gick på det här lägret - vad tiden går fort.


Rösta är du go´


Twitter; www.my-precious-mind.blogspot.com




 
 
Bettan

Bettan

4 maj 2009 08:53

Ja, barnen blir stora så fort. Mina är 20 och 17(snart). Ha en bra dag:)

http://babesontour.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

4 maj 2009 08:59

Skönt och kul att ha någon att planera allt med och kunna fira tillsammans.

http://nena.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

4 maj 2009 10:13

Hej Helga Jaså de tär dags för dottern nu med konfirmation Ja tiden den rusar förbi en känns det som numera. Vad spännande att din väninna skall öppna butik oj så mycket roligt som skall planeras vad bra hon har som har dig som hjälper henne,,,ha det så kul idag då.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

4 maj 2009 10:24

Vilken tur att det går så bra för er syskon att planera ihop.. Det är så skönt att slippa göra allt själv!

Ha en fin måndag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

4 maj 2009 11:41

Då hoppas jag ni har en trevlig lunchträff -
4 veckor utan dottern förstår jag att det kommer att kännas väldigt långt, men hon får säkert jättekul.

http://kimmietid.blogspot.com

 
lastbilstanten

lastbilstanten

4 maj 2009 18:14

Att fixa konfirmationen genom en lägervistelse är en suverän lösning! Det kostar några kronor extra, men det blir ett positivt minne (i motsats till "läslektioner" en gång i veckan). Båda mina töser gick på kombinerat scout och konfa-läger. Bägge var jättenöjda över arrangemanget!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
helga

helga

4 maj 2009 18:20

Bettan; Tack för kommentaren - ul med nya läsare... Visst sjutton går det fort!

Nena; Ja, det känns kanonbra!

Filifjonkan; Ja, det ska bli kul. Jag har erbjudit mig att hjälpa henne om det behövs. Hon ska sälja egen keramik bl a.

Sussi; Mycket roligare blir det :)

Kimmie; Det var trevligt! Himla konstigt kommer det att bli, men man måste vänja sig. Ungarna är ju liksom på väg ut ändå så småningom...

Lastbilstanten; Ja, min son tyckte det var det bästa han gjort. Vi har tur med betalningen eftersom min mamma sparat pengar för att betala för alla barnbarnen som vill gå på konfaläger...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards