Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Det är bakvända världen...

Av Helga - 20 april 2009 11:59


En ny dag och jag gläds åt att vara hemma igen - nu är jag ledig några dagar. Det är bakvända världen mot hur de flesta har det. Många går till jobbet på måndag morgon och jag kommer hem på måndag förmiddag :)


Nu ska det bli mysigt att gå ut med post- och tidningshögen och leta upp vårt läigaste hörn på framsidan av huset, koka en kopp kaffe, bre en smörgås och njuta av livet. Nu byter jag motorbuller mot fågelkvitter...


Den första morgonflighten imorse var exceptionell. Vi hade helt fullproppat ombord, men ändå var alla passagerare så vana och disciplinerade så allt gick som en dans. Boarding, handbagestuvandet, serveringen, avstigningen - ja allt!! Himla smidigt helt enkelt...


Rösta gärna här


 
 
Micke

Micke

20 april 2009 12:25

Deras gälla skrikande skär in i benmärgen så det ljudet vill jag INTE vakna till :)

http://tomten.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

20 april 2009 12:39

Njut nu ordentligt!

http://wessand.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

20 april 2009 13:19

Härligt med lite ledighet för dig nu.

Skönt när allt går smidigt.
Ska hälsa dottern att landningsbanorna inte är så hala ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

20 april 2009 13:41

Låter som en måndagsflygning :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

20 april 2009 15:24

Låter härligt att sitta med kaffekoppen i solen, passa på och njut!

http://kimmietid.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

20 april 2009 20:48

Skulle åxå kunna tänka mej en eller annan ledig måndag...

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

20 april 2009 22:07

Micke; Du kanske skulle köpa en sådan där låtsasfågel som man brukar ha på båtar och montera på taket.

Åsa; Tack - det ska jag göra...

Nena; Ja, det är skönt :)

Hannele; Japp...

Kimmie; Jag lovar att det var härligt hela eftermiddagen på altanen.

UnderCover; Det är inte helt fel. Det värsta är att man jobba på helgen och till jul eller så istället.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards