Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 april 2009

En rackarbajsare imorgon...

Av Helga - 13 april 2009 18:32


Idag märktes det att det är sista dagen i påskhelgen. Flyget var mer än fullt och det var många barn,ensamåkande kids, bebisar och mycket bagage.


Kan det bli mer än fullt på flyget, kanske du undrar? Sitter folk på vingen eller toaletten då?


Nej,men det finns extra crewsäten ombord som kan användas ibland, om vi inte själva fyller dem. Det är bara passagerare som har gått kurs på flygplanstypen som får sitta där och det är då oftast folk som jobbar i vårt bolag.


Nu ska jag ta mig hemåt och ladda för en "rackarbajsarcharterflygning" imorgon. Det blir en väldigt lång flight och det blir inte mycket tid för bloggen imorgon.


Rösta här



 
 
-Nena-

-Nena-

13 april 2009 18:46

Vad bra att de slapp sitta på vingarna, blev lite orolig där :)

Hoppas du har en skön laddning för morgondagens långflight.

http://nena.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

13 april 2009 19:19

Tänk att din långa ledighet redan är slut...fy va fort det går...var hamnar du med denna rackabajsarflygning...haha va roligt det lät...
Ha det bra där uppe i kabinen...själv sitter jag vid mina bussar...kramen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

13 april 2009 20:07

Rackabajsarcharterflygning låter spännande, jag törs inte ens tänka på vad det kan innebära! Men så är jag ju också sjukligt flygrädd, å rackabajsare undviker jag helst på charter!!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
helga

helga

13 april 2009 20:50

Nena; Det kan dra väldigt därute har jag hört - på vingen alltså ;)

Kicki; Usch ja, det gick lite för fort. Man vänjer sig dock fort och redan efter en dag är jag igång igen som vanligt! Kika på FB så ser du vart jag ska...

Ann-Louise; Rackarbajsarcharterflygning innebär för mig en jättelång flygning som går fram o tillbaka på samma dag med massor av folk och massor av preorderpåsar och allt som hör till. Vi har en arbetstid på 12-13 timmar om allt går som planerat.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

13 april 2009 21:08

Fullt upp när folk ska hem ifrån ledighet!
Ha det gott på din superflygning imorgon - antar det är en långresa - om det är Thailand så håll dig borta från demonstrationerna.

http://kimmietid.blogspot.com

 
kicki

kicki

13 april 2009 21:46

Kikade just in på FB..såg då din destination....kramen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Åsa

Åsa

13 april 2009 21:49

Det ska bli skönt att gå tillbaka till vardagen på nåt sätt. Fast det är otroligt skönt att vara ledig också.

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

13 april 2009 21:57

att jobba ombord på ett flygplan var en av mina drömmar när jag var mindre. Sen insåg jag att det kanske inte skulle gå.. jag har problem med smärtor från öronen som blixtrar ut i huvudet när jag flyger. Det täpper till så i öronen så det gör ont. Har inte du några såna problem, man kanske bara lär sig leva med sånt??

Ha det så bra på flygningen..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

14 april 2009 12:14

Hej Helga Jaha så är du igång igen efter påskens firande.Antar att det var en fin och solig påsk för er med. Ja det är många bara som skall tillbaka till sina föräldrar lite kors och tvärs.Stackars ungar men kanske är det inte så illa för dem som man tror det blir ju rätt mycket omväxling för dem med. Ja hur som helst så hoppas din charter blev lugn med dessa rackabajsarresenärer

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
britten

britten

14 april 2009 13:04

så nyfiken jag blir ..nu igen ???...kan undra var lilla flygvärdinnan ska hän....lycka till på den långa turen .../ kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
Millis

Millis

14 april 2009 19:49

Hoppas att allt har gått bra med långflygningen!

Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

14 april 2009 20:31

Överförfriskade flygplan! *skakar på huvet* Ännu en anledning till varför jag hålls på marken

Hoppas dagens rakabajsare landade där den skulle :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

15 april 2009 08:18

Kimmie; Så långt som till Thailand flyger jag inte. Bara inom Europa och till vissa lite mer avlägsna charterorter...

Åsa; Det kanske skulle bli trist att vara ledig jämnt. Lite mer skulle nog inte skada.

Sussi; Nej, sådanan problem har jag inte. Man har nog lite olika öron-förutsättningar... mna fungerar bra när jag är frisk!!

Filifjonkan; Visst har det varit skönt med en ledig påsk i finvädret. Många barn är det som ska flyttas mellan föräldrar. Igår hade vi också ensamåkande barn som reste på vår långa flygning. De är så duktiga!

Britten; Tack! KAnske kan jag avslöja det lite senare.

Millis; Tack!

UnderCover; Hahaha... jo då, vi kom både dit och tillbaka :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards