Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Slut på detta snart...

Av Helga - 12 april 2009 10:33


Tack för alla påskhälsningar och hoppas att du också har en fin påskhelg...  För mig börjar det dra ihop sig - snart börjar jag jobba igen efter sköna, lediga dagar.


Vi har tillbringat en hel del av vår helg åt att titta på dottern som spelar i en turnering. Vi har även skjutsat dit och kört mellan matcherna på plats. Igår gick vi med de andra föräldrarna och åt en god grekisk middag ute i solen mellan två matcher. När vi kom hem fram emot kvällen gjorde vi bara en varsin delikatesstallrik med kräftstjärtar, avocado, rom, gräddfil, painriche, ostar och vindruvor. Dottern är fortfarande kvar i turneringen och väntas hem hit till kvällen.


Sonen har vi inte hört så mycket ifrån. Vi vet att han kommit fram och kan följa resultaten via en hemsida. Allt är säkerligen på topp eftersom vi inte hör annat...


På långfredagen hade vi släkten här och kunde för första gången sitta alla elva runt samma bord. Jag är nöjd med vår nya matgrupp...


Nu ska vi ut och njuta av det fina vädret!


Rösta är du rar


Bild från rabatten på landet...

 
 
Pisan

Pisan

12 april 2009 11:11

Låter som en riktigt trevlig påskhelg :-) Fin bild på snödropparna. Förstår att du är nöjd med er nya matgrupp, det är ju så mycket trevligare när alla får plats vid samma bord. KRAM på dej vännen!!! :-)

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

12 april 2009 12:15

Önskar dig en trevlig fortsättning på ledigheten och påsken.

http://nena.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

12 april 2009 15:17

Låter som om ni haft det skönt! Så skönt att få plats med alla tillsammans - ibland får jag t.o.m dela upp i olika rum när det är många på en gång.

http://kimmietid.blogspot.com

 
britten

britten

12 april 2009 17:36

låter som din påskhelg varit till belåtenhet ..det gläder mig....Ha det gott

http://pyrobritt.blogg.se

 
Hanneles påskparadis

Hanneles påskparadis

12 april 2009 18:05

Aldrig fel med en delikatesstallrik. Vi har röjt med sonen och slängt massa skräp, snart feng shui här..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Micke

Micke

12 april 2009 18:56

Härligt att du har landat hos mig igen :) Ha en fortsatt skön kväll :D

http://tomten.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

12 april 2009 18:57

Den delikatesstallriken lät inte helt fel...
Det är inte annat än att det börjar vattnas i munnen när man läste inlägget.

Ha en fortsatt trevlig påsk

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

12 april 2009 22:10

Pisan; Kramar tillbaka :)

Nena; Detsamma vännen.

Kimmie; Det var riktigt mysigt att kunna vara så många vid bordet.

Britten; Tack - du är go´!

Hannele;

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
helga

helga

12 april 2009 22:12

Hannele; Det är skönt att röja bort saker ibland. Blev det tippen, blocket eller ?

Micke; Vi hörs och ses! Jag ska flyga en del i veckan så jag ska försöka hinna med bloggen, men det kan bli svårt!

Sussi; Kikar in till dig!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards