Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Jag och Ulla Skoog...

Av Helga - 3 april 2009 08:13


Tänk så mycket lättare livet känns nu när det är vår i luften...


Igår blev en ganska fullspäckad dag. Jag träffade min bästa väninna i närheten av hennes nya affär. Hon ska starta eget och har köpt en liten butikslokal. Hon har inte tillträtt ännu så vi kikade bara in genom skyltfönstren. Där ska senare säljas hennes kermik, tavlor av en annan konstnär och lite annat smått och gott.


Vi gick vidare till ett café med uteplatser. Där satt vi med vår lunch och solen fullkomligt gassade - vilken fantastisk känsla. Vid ett bord alldeles intill satt även Ulla Skoog och njöt av det fina vädret.


På kvällen kom en gammal vän och makens bror på middag. Vännen bor i en annan stad och var på genomresa... Det var riktigt kul att träffas igen och tiden gick fort. Ungdomarna blev väldigt glada då han hade med sig varsitt påskägg till dem.


Idag ska jag ta det lite lugnare... jag ska åka till stan igen eftersom jag inte hade tid att fixa ärenden igår. Jag ska bl a växla pengar till sonen som snart åker till Italien med sitt lag. Tyvärr har sonen haft en del problem med sin rygg den senaste tiden. Han var till en naprapat förra veckan och han har fått en ny tid på måndag. Vi får hoppas att han kan spela i turneringen... just nu känns det tveksamt. Hur som helst ska han med på resan och killarna ska bo i familjer - det kommer nog att bli väldigt spännande!


Rösta snälla du


 
 
Hanneles påskparadis

Hanneles påskparadis

3 april 2009 08:41

Vår i luften... hahha :)
Tråkigt, om sonen har besvär inför resan.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

3 april 2009 10:33

Synd om inte sonen kan spela men kul att han kan följa med oavsett, de får säkert kul.
Bara den italienska maten räcker som skäl.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

3 april 2009 11:09

Hej Helga Jaha det är trevliga utflykter nu ser jag Ulla Skog är ju jätterolig så man skrattat åt henne många gånger.Tråkigt med sonens rygg inte bra det där han är ju så ung. Men det blir ju visst alltid skador efter ett tag inom alla idrotter tycker jag mig se och läsa om. Ha en bra helg och hoppas det blir bättre med sonen.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

3 april 2009 12:36

Håller tummarna för att sonen kan spela! Vilken härlig dag du verkar haft. Hoppas din fredag blir lika bra!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

3 april 2009 18:36

Tråkigt med sonens rygg men ändå kul att han kan åka med sitt lag.
Ha den skön helg.

http://nena.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

3 april 2009 19:31

Sjukgymnaster räddade min axel! De sitter på en väldigt fin kunskap och är mycket billigare!

Visst är det ett härligt väder ute! Det gäller att ta tillvara på de fina dagarna när de bjuds! Jag vill också åka till GREKLAND! Älskar Grekland!

http://singo.bloggagratis.se

 
helga

helga

3 april 2009 19:50

Hannele; Vi får hoppas det rättar till sig snabbt!

Kimmie; Det blir säkert kul i vilket fall.

Filifjonkan; Det skulle inte vara en så allvarlig skada att det skulle påverka honom i framtiden, men inför resan är det för lite tid kanske.

Pisan; Idag har också varit kanon :)

Nena; Visst blir det kul ändå!

Singo; Naprapaten var ansluten till FK (?) så det kostade bara under hundralappen. Vi ser verkligen fram emot resan.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

4 april 2009 06:25

Härligt med uteserveringar, då är det verkligen vår... själv får vi ha våran egen uteservering på altan, finns inte tid att ränna på stan. Men den kommer tids nog.. hah ha. Önskar dig en härlig skön helg.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

4 april 2009 08:42

I UnderCoverland kan man snudd på se hur snön smälter. Underbart är ordet! Jupp!

http://undercover.bloggagratis.se

 
britten

britten

4 april 2009 10:13

håller alla tummar jag kan för att sonen ska bli bra i ryggen..naprapater brukar kunna fixa det mesta ! / kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

4 april 2009 11:32

Ammis; Nu är det väl bara där ni vill vara...

UnderCOver; Ja, nu går det fort...

Britten; Ja, jag hoppas allt jag har. Nu skulle hanbehöva komma igång och springa för att få upp tempot igen.

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards