Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Hon hade power den tjejen...

Av Helga - 8 februari 2009 15:35


Idag har vi varit i matchlokalen och sett en av sonens matcher och efter det gick dottern och jag på stan en stund. Vi åt lunch på ett favoritcafé där vi serverades toast med avocado och kyckling bl a. Dottern köpte sig ett par chinos och en ny vårblus i en härlig orange-röd färg.


Det var ju en spännande tillställning igår i den första deltävlingen av melodifestivalen och svårtippat. Den minut av låtarna som jag hört i förväg visade sig ganska missvisande eftersom man inte fick något som helst helhetsintryck.


Hur som helst erkänner jag att jag rös när Caroline af Ugglas sjöng. Mest för hennes närvaro, tror jag. Det är inte en låt jag skulle tro har någon som helst chans i finalen, men ingen kan ta ifrån henne att det var en speciell låt och ett annorlunda framträdande.


Min favorit var efter att ha sett det hela live - Nina Söderqvist. Den tjejen hade power!!


Rösta


I Göteborg gick den första deltävlingen...

TV
 
 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

8 februari 2009 16:49

Hihi, flyger du?!! Ser sällan denna plats från ovan :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Hannele undrar

Hannele undrar

8 februari 2009 16:51

En gång stod vi där och såg flygpersonal komma ut från hotellet, kanske du var med...

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

8 februari 2009 17:40

Höll också på Nina,härlig tjej det där. Såg henne i programmet om tävlingen till musical i London, spännande.
Ha en härlig söndagskväll.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
britten

britten

8 februari 2009 18:07

roligt att se hur folk tycker om detta med festivalen..jag tyckte emilias låt och framförande var bra ..men guld tyckte jag om Ugglas..jag rööös mig igenom hela det framträdandet...tyckte det var jättejättebra....kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
Åsa

Åsa

8 februari 2009 18:11

Jag är lite besviken på gårdagen. Inga låtar som var så där jättebra. Håller med att af Ugglas var speciell. Jag tyckte det var kul att den kom så långt.

http://wessand.blogg.se

 
grynet

grynet

8 februari 2009 18:14

Det var väl inget som hoppa upp och klappa en i ansiktet, men helt plötsligt kändes det som om man var på en Janis Joplin-konsert. Härligt och märkligt.

http://grynet,bloggagratis.se

 
helga

helga

8 februari 2009 22:18

Hannele; Bilden är taget från mitt hotellrum, men nu ska vi byta hotell snart. Vi kanske sågs den gången utan att vi visste :)

Ammis; Hon hade en underbar röst den tjejen!

Britten;Visst var det något speciellt med hennes närvaro som gick rakt in...

Åsa; Inte en schlagerlåt direkt men häftig och udda. Inga som bröderna Rongedal då förstås!

Grynet; Kul med en som vågar sticka ut på sitt alldeles egna sätt :) När jag bara hörde en minut av låten innan tyckte jag inte den var lika bra som när man fick se alltihop på TV.

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards